🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نگین سلیمان

(ثبت: 220157) دی 8, 1398 

 

« نگين سليمان1 »

حافظ ، نگين دستِ سليمان به دست توس
ديو زمانه ، آن نه حريف شكست توس2
ديو آن زمان ،نگين سليمان به دست گرفت
جهل اين زمانه ديوس ودر دست بست توس
هر شاعري زِ نقش كتابت، نوشت شعر
استاد شعر شد ، زِ كتابي كه هست توس
در كشتكار باغ جهان ، لاله كم نـبود
اين كشتكار نرگس شهلاي3 مست توس
هر زنده دل ، به ياد خدا زنده شد دلش
دل زنده تر شد ، از نظر حق پرست توس
نازم بر آن كتاب هدايت ،كه از تو ماند
راه هدايت است و همان ناز شست توس
شيرازي افتخار كند ، از مـزار تو
پُـر افتخاري اش ، هنر بي شكست توس
اين مرقد و مـزار تو ، والا مقام شد
اين همچنان چو قامت والا نشست توس
دربار جم1 ، به منطقه ي دور از تو ماند
در منطق هدايت تو، خاك پست توس
پامال جهـل و بـي خـردي ،نيسـت آدمـي
بي جهل و با خِرد، هنرش پاي بست توس
لطـف و كـرم اگـر زِ خدايـس بـر آدمـي
بخشـي ز لطف حق،كرم در نَـبست توس
گر كميا گران ، به هنر ماهرنـد و علم
استاد علمشان ، هنرش زير دست توس
كِـبر و غـرور آدميـان ، از تو دور بود
مبناي علم و منطق روز الـست2 توس
حافظ ، حسن زِ شعر تو با تربيت بـشد
خلقي اگر به تربيت آرَد ، زِ هست توس

٭٭٭
1- مهر و خاتم حضرت سليمان(ع) 2- تو است 3- نوعي از نرگس كه در گُل آن ، سياهي باشد
1- سليمان – جمشيد 2- روز خلقت آدم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. علی معصومی

    دی 8, 1398

    بادرود و عرض ارادت
    جناب دهنوی نازنین
    ….
    به هدف رشد و بالندگی عرصه ادبیات
    از شما سرور ارجمند دعوت بعنوان عضوی از هیئت داوری کارگاه دوم، بنا به تخصص خود به سروده های ارسالی در این کارگاه، امتیاز دهید.

    باتوجه به رویه های دهگانه، از۰ تا ۱۰ امتیاز و باتوجه به دیدگاه شخصی خود نیز اگر نکته ای بنظر می رسد مرقوم فرمائید.
    با توجه به ناشناس بودن سرایندگان، ذیل هر سروده نتیجه داوری را قید فرمایید
    ارادتمند

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌷🌸🌺🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا