🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هرچه می خواهی بغیر از کار از دولت بخواه

(ثبت: 269217) فروردین 30, 1403 

#طنزیمات_ادبی

هرچه می خواهی بغیر از کار از دولت بخواه
زهر مار و فندک و سیگار از دولت بخواه

تا بسازی برج و بارو ساحل دریای نور
آهن و آهنگر و نجّار از دولت بخواه

وضع ما چون بهتر است از چین و آمریکا و روس
پورشه و سانتافه تا خودکار از دولت بخواه

هر زمان دعوت به تالاری شدی در بزم عیش
کفش نو را با کت و شلوار از دولت بخواه

یا اگرمهمان رسید و پول در جیبت نبود
غم مخور ماهی ِ پولک دار از دولت بخواه

گر برای نصب  قاب مدرکت جایی نبود
میخ  فولادی  ویک دیوار از دولت بخواه

با صبوری زندگی کن از گرانی دم مزن
جنس ارزان را تو با اصرار از دولت بخواه

گر که می خواهی شود وفق مرادت روزگار
هر چه نایاب است در بازار از دولت بخواه

سهم پول نفت را از حلق ما بیرون نکش
سهم خود را تا نگشتی زار از دولت بخواه

نوشدارو  را  که بعد از مرگ سهراب آمده
مثل من گشتی  اگر بیمار از دولت بخواه

«آمدی جانم به قربانت ولی حالا  چرا؟»
از من اون کارا گذشته؛ یار از دولت بخواه😱

ما که ابزار خوشی مان را ز دولت خواستیم
پس تو چون ما باش و آن ابزار از دولت بخواه

#مهدی_سیدحسینی
@tanz20
چاپ در کتاب سقلمه

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    فروردین 30, 1403

    «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟»
    از من اون کارا گذشته؛ یار از دولت بخواه😂
    درود بر خداوند طنز ایران
    استاد جان فکر کنم‌ در حال رکورد شکنی در طنز هستید
    عالی بود عالی
    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏🌿

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 30, 1403

      درود و عرض ادب و احترام استاد خراسانی بزرگوار
      زنده باشید و دلتون همواره شاد ان شاءالله 🌷🌷

  2. مهدی محمدی

    فروردین 30, 1403

    سلام و عرض ادب

    خیلی زیبا بود زهازه

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 30, 1403

      درود جناب محمدی
      سپاس از نگاه زیباتون 🌷🌷

  3. معین حجت

    فروردین 30, 1403

    درود جناب سید حسینی…
    طنزی فاخر و بجا از شما شاعر طناز خواندم و بسی لذت بردم👏👏👏🌺🌺🌺

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 30, 1403

      درود جناب استاد حجت
      نظر لطفتونه ان شاءالله دلتون شاد باشه🌷🌷

  4. صدیقه پناهنده

    فروردین 30, 1403

    درود ها.عالی .

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 30, 1403

      درود خانم پناهنده
      زنده باشید به مهر 🌷🌷

  5. حمید گیوه چیان

    فروردین 30, 1403

    😂😂😂
    بینظیرید جناب سید حسینی عزیز
    واقعا عالی بود
    قلمتان سبز
    دلتان شاد
    وجودتان سلامت👏👏👏👏👏👏👏👌👌👌

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 30, 1403

      درود جناب گیوه چیان
      ممنون از لطفتون و نگاه پر مهرتون دلتون شاد 🌷🌷

  6. برهان جاوید

    فروردین 30, 1403

    درود استاد گرامی
    چقدر این اثر زیباست
    بی شک یکی از بهترین های اثار شماست

    و چه اسم خردمندانه و طنازی:

    طنزیمات_ادبی

    افرین و دستمریزاد به این تفکر و هنر

    👏👏👏🌺🌺🌺❤️❤️❤️

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 30, 1403

      درود و ارادت جناب جاوید
      سپاس از لطف و محبتتون
      طنزیمات ادبی اسم شعر نیست
      نام کانال تلگرامی هست که این شعر چند سال پیش در آنجا ثبت شده و چون از آنجا کپی کردم آن هم کپی شده🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا