🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هست هست

(ثبت: 247630) اردیبهشت 21, 1401 

 

تقدیم به دختر عزیزم خانم فریبا نوری که اندوهش را شکیبانه در خود فرو می برد.

بشنیده ام این نکته ز دیوانه ی مست
در سوگِ پیاله ای که افتاد و شکست

تکرار دو نیست بی گمان باشد نیست
وین نکته به هست در جواب آید هست

 

 

 

 

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 21, 1401

    درود بر شما و فریبا خانوم عزیز
    برای هر دو عزیز آرزوی
    شادی و سلامتی می کنم🌸

    • طارق خراسانی

      اردیبهشت 21, 1401

      سلام دخترعزیزم
      سپاس از حضور پر مهرت
      در این رباعی موافق فلسفه ی وحدت وجود قلمی زده ‌شده است.
      در هستی جز خدا هیچ چیزی دیگر وجود ندارد.
      انالله واناالیه راجعون خود بهترین دلبل است که همه از خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم.
      در این رباعی آمده است :
      نیستی نیست
      و هستی هست
      یعنی بر هبچ ذره ای مرگ حادت نمی شود.
      اگر کسی بتواند ذره ی مرده ای را نشان دهد این فلسفه خود به خود مردود خواهد بود.
      عزیزی به من گفت ذرات خاکستر
      به او گفتم ذره ای از آن را به آزمایشگاه می بریم و خواهیم دید در آن اتم وجود دارد و در اطراف آن پروتون و نوترون و جنبش و حیات ….
      دلایل کافی موجود است که اناالحق منصور صحیح و قابل اعتماد است و امام خمینی (ره) سرودند
      فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم
      همچو منصور خریدار سرِ دار شدم
      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  2. فریبا نوری

    اردیبهشت 22, 1401

    سلام استاد گرانقدرم
    گاهی کلمات برای بیان آنچه در دل و ذهن انسان می گذرد بسیار ناکارآمدتد
    و این حسی است که من اکنون برای پاسخ به این سروده زیبا دارم
    به وحدت وجود که در شعر شما به زیبایی مطرح شده ایمان دارم اندوه بی شمارم از دلتنگی بی شمار است… همدلی صمیمانه و اندیشمندانه تان را پاس می نهم و از خداوند منان سلامتی شما و عزیزانتان را مسئلت دارم 💐

    • طارق خراسانی

      اردیبهشت 22, 1401

      دختر عزیرم
      خواستم به دختر فزهیخته ام تسلیتی در خور شعور کهکشانی اش ان هم دست و پا شکسته گفته باشم.
      یقین دارم او هست و همیشه در کنار شیرین ترین میوه زندگی اش بسر می برد.
      جانش قرین رحمت الهی باد.
      از اوست و یقینا در کنار اوست.
      در پناه خدا 🖤

  3. اردیبهشت 22, 1401

    تقدیم به نازنین بانو

    هیچ زهی …!
    الماس به چلّه ندارد
    گه چشم ما …

    با تسلیتی دیگر

  4. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 25, 1401

    درود بیکران بر شما استاد گرانقدر و فرزند دلبندتان
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا