🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هفت رباعی

(ثبت: 221721) اسفند 11, 1398 

 

1

مرده دل جانا کسانی در جهان
دور از دنیایِ پاکی ، ای فلان

آب را طالب به دور از تشنگی
تشنه لب را گر نگاهی بینمان

2

قاصدک را شوقِ پروازی ، دلا
همچو هر یک گرد خاکی زیر پا

زیرِ پا ، آن گرد خاکی را ببین
توتیایی می شود بر چشم ها

3

ماه را در شب ببینی جلوه ای
بین انجم شادمان چون زهره ای

گر فلک از نور خورشیدی نهان
نور مهتابی نما از گوشه ای

4

داغ دل دارم چو هر یک لاله ای
دور از شهری ، دیاری ،خانه ای

کوه پیما همچو مجنون در جنون
منتظر آن لحظه دلبر جلوه ای

5

هر کجایی در امان بی من چرا
بین من اویی نگاهی همچو ما

ماه را ناظر ببینم منتظر
منتظر آن لحظه خورشیدی نما

6

گر کنم جانا گِله از روزگار
لحظه را یادی کنم آموزگار

گر چه تعلیمات را یاد آوری
با محیطی تربیت ناسازگار

7

بی خبر از روزگاری ای رها
لحظه دیدم روح را از تن جدا

گر چه جسم افتاده دیدم رو زمین
دفنِ خاکی ، دور از تن ، روح را

ولی اله بایبوردی

08 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. امیر جلالی

    اسفند 11, 1398

    باز هم خدا را شکر که فرصت حضور در کلاس درس شما نصیب این بنده حقیر گردید.
    بهره بردم و درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 11, 1398

      سلام

      استاد جلالی اندیشه نگار

      سپاس از مهر حضورتان با جلوه ای از زیبایی ها

      شاگرد نوازی می فرمایند استاد عزیز

      ممنون از دیدگاهتان

      در پناه ایزد منّان

      تقدیمی : 💐

      گر چه مجنون ماه را بیند دلا
      رویِ ماهی را ببیند ، جن نما

      با نما جنّی ،فزون گردد جنون
      در جنون دیوانه بینی هر کجا

      ولی اله بایبوردی

      11 / 12 / 1398

      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  2. علی معصومی

    اسفند 11, 1398

    🌿👏👏👏🌺🌺🌺🌺🌺

  3. حامی شریبی

    اسفند 11, 1398

    دل و قلمت افراشته باد
    جناب استاد بایبوردی
    بزرگمهر
    درپناه خدای
    خوبیها و زیبایها🌺🌸🌺🌸

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 11, 1398

      اندیشه نگار استاد جناب شریبی ارجمند

      سلام

      سپاس از دیدگاه پر از مهرتان

      در پناه ایزد دوست

      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  4. سمیه صباح

    اسفند 11, 1398

    سلام و عرضِ احترام
    جناب استاد بایبوردی گرانقدر

    دست مریزاد، استاد بزرگوارم.
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اند.

    پاینده باشید و قلمتان شکوفا به گُلواژه های بهاری باد.

    🌹🌹🌹
    🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 11, 1398

      سلام

      سرکار خانم صباح

      سپاس از دیدگاه بهاری تان

      ممنون

      تقدیمی : 🌸

      یاد کن از چاپلینی ای رها
      با نما طنز اجتماعی ، آشنا

      با هنر زیبایِ صامت صحنه ای
      واقعیت را بیانی ، بینِ ما

      ولی اله بایبوردی

      11 / 12 / 1398

      🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا