🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هفت رباعی

(ثبت: 221890) اسفند 21, 1398 

 

1

مانده در گل گر امیدی آرزو
کی ز مردابی رهایی ای نکو

همچو رودی سمت دریایی روان
دور از مرداب هایی پست رو

2

هر وجود از آفرینش را ببین
عشق را معنا به وسعی دل همین

مور بینی کفتری ، گنجشک را
نغمه خوانی هر یکی را گر غمین

3

زیر باران ، راه پیمایی دلا
چون عصا کردی ببینم چتر را

گر به پیرامون نگاهی جان من
در میان جمعی به تنهایی نما

4

در تردّد هر وجود از کائنات
گر فنایی را بقایی در حیات

خواب را بینی اخ الموتی دلا
فارغ از خوابی شوی لا سیّئات

5

از مکان کوچک جهانی چون رها
می روی جایی ، جهان اکبر نما

مرد با تقوا ، به حالت غبطه ای
خوش به حالت از جهان اصغر جدا

6

خالصی عشقی خریداری دلا
معنوی عشقی گزینی با خدا

گر چه ما بین اجتماعی زندگی
دور از من اجتماعی هر کجا

7

گر چه عاشق پیشکی را اختیار
یاد یعقوبی کنم چشم انتظار

منتظر آن لحظه هجرانی وصال
با زلیخا یاد گردی بی قرار

ولی اله بایبوردی

12 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    اسفند 21, 1398

    هم زیبا بود و هم آموزنده و سپاس از نگارش شما…
    درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 21, 1398

      سلام

      استاد فرهیخته جناب جلالی ارجمند

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      در پناه حق

      تقدیمی : 🍃

      دور از زخمی درونی کهنه ای
      لا گریز از خود به دور از غصّه ای

      کهنه زخمی را حکایت این و آن
      غصّه این آن شد برایم ،قصّه ای

      ولی اله بایبوردی

      21 / 12 / 1398

      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا