🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همدم

(ثبت: 239566) خرداد 28, 1400 

 

دوست دارم همچو پروانه رها باشم
در هوای پاک آزادی بی ریا باشم
همچو شمع سوسوکنان خاکستر شوم
تا پروانه باز آید ز سربختم , رها باشم
از میان خنده های ناجوانمردان
حق حق اندوهبار مستمندان را جدا کردم
آنکه بشنود آنچه باید می شنود
دیگر چه غم دارد ؟
آنگاه دیگر همدم است
وان دم مستمندان را دوا باشد
سوختن , پرپر شدن , نتوان کسی کرد این چنین
این چنین پرپر شدن را هر کسی نتوان سپرد
آن کسی کز زجه های دیگران با اطلاع ست
همدم شود
همچو شمعی پر فروغ
در دل شبهای تار
هست پروانه ای تا لحظه ای
با این دل رسوای من همدم شود ؟
دوست دارم همدم خویشان چو یک خویشتن شوم
وندر این گرداب ظلمت بی ریا فایق شوم
شب رسید و من با سوز و گداز عاشقان همدم شدم
وز محبتهای مالا مال او کامل شدم

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. بداهه ای تقدیم شعر زیبای شمابزرگوار
    شعرت
    مثل گل است
    زیبا و
    خوشگل است
    برای
    آرامش دل است
    🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا