🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همه ی شهر پر از خوشه ی انگور سیاه

(ثبت: 233314) آبان 18, 1399 
همه ی شهر پر از خوشه ی انگور سیاه

 

همه ی شهر پر از خوشه ی انگور سیاه
جمع بیچاره ی پاسور و شب و سور سیاه

همه جا اسکلت مرده ی مردان نحیف
همه جا پر شده از دشنه و ساطور سیاه

بر سر مردم ما بس که بلا آمده است
شهر ما پر شده از ضجه و از گور سیاه

ای خدا هیچ کجا چهره ی شادابی نیست
همه جا پر شده از چهره ی رنجور سیاه

زین همه نعمت بسیار که در عالم هست
سهم این شهر شده منقل و بافور سیاه

من و یک کوچه ی بن بست پر از نقاشی
روی دیوار پر از شکلک و هاشور سیاه

گر که از چشم زنان خیره شوی بر دل شهر
همه جا پر شده از شوهر منفور سیاه

نبود در دل پر خون کسی نیت خیر
شده دلها همه لبریز ز منظور سیاه

قبل از آبادی این مردم بد بخت انگار
می خورد نور خداوند به منشور سیاه

از اتاق گلی ام هیچ کسی پیدا نیست
منم و بی کسی و پنجره و نور سیاه

آرمان داوری
پاییز زرد ۱۳۹۹

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 18, 1399

    درود بر شما جناب داوری عزیز

    زیباست

    زنده باشید
    💐💐💐

    • آرمان داوری

      آبان 18, 1399

      زخمه بر تار زدن به ز سخنرانی شیخ!

      درود بر جناب مهدی پور
      دیدارتان اگر چه مجازی موجب مسرت است

  2. مينا امينی

    آبان 18, 1399

    سلام بزرگوار
    خوش آمدید به جمع شعر پاکی ها
    مضمون خوبی داشت این اثر…

    مانا باشید به مهر🌸🙏

    • آرمان داوری

      آبان 18, 1399

      شعر زیبای شما گر چه بود پاک ولی
      خودتان پاکتر از این همه ی پاکی ها

      ضرباهنگ روزگارتان رقصان باد

  3. کتایون جلیل پور

    آبان 18, 1399

    شعر پر درد ولی زیبایی سرودید 🍃🍃🍃🍃
    قلمتان سبز 👏👏👏👏

  4. مازیار نژادیان

    آبان 19, 1399

    درودها
    بی تعارف این شعر اشک منو در آورد
    درود به این قلم
    بر سر مردم ما بس که بلا آمده است
    شهر ما پر شده از ضجه و از گور سیاه
    به احترام این غزل جلیل کلاه از سر بر می گیرم و سکوت …..

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا