🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یوغ!

(ثبت: 233729) آذر 1, 1399 
یوغ!

 

تا به کی ما اینچنین بیچاره و در زیر یوغ!
بر تن ما یک گلیم پاره و در زیر یوغ!

تا به کی ما اینچنین نومید از فردای خویش
اینچنین بی رنگ و بی رخساره و در زیر یوغ

تا به کی چون گاوهای بار بر بی اجر و مزد
این چنین آواره ی آواره و در زیر یوغ!

تا به کی ما اینچنین بس دور از رویای صلح!
زیر خشم آتش و خمپاره و در زیر یوغ!

گفته اند این زجرها کفاره اعمال ماست
تا به کی مشغول با کفاره و در زیر یوغ!

تا به کی چون گاوهای سربه راه وبس مطیع!
خیره بر این سنگ های خاره و در زیر یوغ!

یوغ ها را بگسلید و محو در شادی شوید!
چون که نتوان بود چون فواره و در زیر یوغ!

زیر چشمی تا به کی اندر پی راه گریز!
یا که اندر جستن غمخواره و در زیر یوغ!

تا به کی شش دانگ‌ ما در اختیار این و آن
سر به زیر و خسته و اینکاره و در زیر یوغ!

شعر: آرمان داوری

 

 

 

 

نظرها
  1. درودها جناب داوری

    بازهم شاهد یک شاهکار از قلم شما بودم

    از بخت یاری من است که از این قلم می خوانم

    هماره نویسان و شادکام باشید

    💐💐💐💐💐

  2. آرمان داوری

    آذر 1, 1399

    با سلام

    بیت اول جا مانده است که بدینوسیله تکمیل می گردد:

    تا به کی ما اینچنین بیچاره و در زیر یوغ!
    بر تن ما یک گلیم پاره و در زیر یوغ!

  3. هزاران درود

    🌹از خوانش شعرتان لذت بردم🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا