🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شنبه ها چون روزهای جمعه ، اما سرد تر!

(ثبت: 234009) آذر 9, 1399 

 

شنبه ها چون روزهای جمعه اما سرد تر
شنبه ها یک جمعه ای دیگر ولی پر درد تر

این چه پاییزی است یا رب کز جفای روزگار
گشته از پاییز های کل عالم زرد تر

دل به خیر دیگران بستن درین وادی خطاست
دوستانم هر یکی از دیگری نامرد تر

آنکه روزی پشت میز خدمتش بنشسته بود
گشته از ولگردهای شهر هم ولگرد تر

ای خدای من گناه بنده ی زار تو چیست
کین چنینش کرده ای از درگه خود طرد تر

هر که یاری داشت ببریدیش از دلدار خویش
فردها را هم که کردی ای خدایا فرد تر

ای خدایا رحم کن بر عالم بی آفتاب
تا نگردد روز های سرد مَردم سرد تر

شعر: آرمان داوری
پاییز سیاه ۱۳۹۹

 

 

 

 

نظرها
  1. درودبزرگوارزیبا بودلذت بردم
    شادکام باشید🌈🙏🍃🌿💐🌹

  2. 🌹بسیار زیباست🌹

  3. درودها جناب داوری

    شعر وقتی از دل بر آید لا جرم بر دل نشیند

    غزل سبدی زیبا ست در قالب های شعر

    و شما بی تعارف غزل های نابی را قلم می زنید

    آنگونه که آدم به وجد می اید از این قلم نربیت یافته

    کلمات و تر کیبات نو و سرودن در وزن هایی که تسلط شاعر را به رخ می کشد

    سیر شعر به گونه ای است که هیچ سکته ای در شعر نیست و تمام عناصر شعر

    به تمام در خدمت سروده قرار می گیرند.

    و در نهایت شعری این چنین آفریده می شود که نمی توان بدون نظر از آن گذشت.

    عدم استفاده از ترکیبات نخ نمای استفاده شده و تکراری و ساختن ترکیبات نو و دلنشین .

    شادان و نویسان باشید 💐💐💐💐💐💐

    • آرمان داوری

      آذر 10, 1399

      جناب نژادیان؟

      در این زمانه ی نا مهربان ،چقدر قلب و قلم اتان مهربان است!
      همیشه نوشته هایمان را با قلب اتان نقد می کنید!
      متشکرم :

      گرمی دست تو حس می شود از دور ترین نقطه شهر!

      از اینکه نقد و نوشته های جنابعالی و سایر دوستان را کم و البته دیر پاسخ می دهم معذرت می خواهم!

      ارادتمند شما آرمان داوری

  4. طارق خراسانی

    آذر 9, 1399

    سلام و درود

    مازیار عزیزمان آنچه را که لازم و باسته بود در باره غزل با شکوه شما بیان فرموده اند بنده به تبریکی بسنده کرده و امیدوارم بهترین ها را در دفتر شما بخوانیم.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👌🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا