🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زرد

(ثبت: 233819) آذر 3, 1399 

 

برگ‌ زرد و ساقه زرد و غنچه زرد و خار زرد!
بید زرد و باد زرد و دشت و گندم زار زرد!

ذره ای امید در دلهای مردم نیست نیست!
هرکجا دل خون خون و هر کجا رخسار زرد!

ناله ما تا به اعماق افق هم رفته است!
نور زرد و ابر زرد و ماه شام تار زرد!

نای در آغوش بگرفتن ندارد هیج کس!
رنگ روی عاشقان در لحظه دیدار زرد !

بین بیمار و پرستار و طبیبان فرق نیست!
هم طبیب و هم پرستاران و هم بیمار زرد!

از چه رو امیدمان باشد به فرداهای دور؟!
حال کین بستان شده در ابتدای کار زرد!

باید آبی باشد آتش ، نیست آبی ای دریغ!
در هوای بی هوایی شعله های نار زرد!

این سپیداران که در این شهر سر خم کرده اند
گشته اند از باغبان و زین همه اخطار زرد!

داستان شاعران شهر هم خود گفتنی است!
شعر زرد و شمع زرد و کاغذ و خودکار زرد!

هیچ جایی در تمام‌ کشور من سبز نیست!
آسمان زرد و زمین زرد و در و دیوار زرد!

شعر: آرمان داوری

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. درود بر این قلم

    زبان ، زبان روز

    کلمات و ترکیبات نو و ساخته حس شاعر

    ساده وروان وخودمانی با تکنیک های شاعری مانند

    مراعات نظیر و واج آرایی “ب” در ابیات شعر

    ارتباط کاملا مستحکم از ابتدا تا پایان شعر که این مهم بر ادبیت شعر می افزاید و اشعاری از این دست می تواند نمونه ای آموزنده باشد برای کسانی که می خواهند غزل به زبان روز بسرایند.

    لذت بردم از این همه ذوق و هنر و امید که هماره نویسانو پایدار باشید.

    شعر اگر چه آیتی غم زده بود واما سرودن از غم هم هنر می خواهد که آنرا به زبان شعر بجا و دلنشین بسرایی.

    دستمریزاد شاعر 💐💐💐💐💐

نظرها
  1. دانیال فریادی

    آذر 4, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    بسیار زیباست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا