🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هویدا فتنه هایی در جهانی

(ثبت: 215134) مهر 12, 1398 
هویدا فتنه هایی در جهانی

بسی دانا به دانایی ، هراسان
به کُنجی خلوتی ساکت چه آسان

حوادث را کند رؤیت ، خدایا
چه خونریزی میان خلقی هویدا

تمدّن در اسارت ظالمانی
چه ظلمی آشکارا بر جهانی

به هر جا بنگری بینی چه غوغا
چه آشوبی کشاکش کشمکش ها

به ویرانی تمدّن ها خدایا
ز هر سویی چه کشتاری هویدا

چه خواهد هان اَبَر قدرت مُهاجم
کند بر این و آن ظلمی تهاجم

از این شورش رها کی بندگانی
اسیران دست این آن ظالمانی

خداوندا پناهی ده بشر را
به دور از فتنه ها باشند هر جا

هویدا فتنه هایی در جهانی
به دست این آن اَبَر قدرت که جانی

چه می خواهد َابَر قدرت ز دوران
تمدّن های اسلامی عزیزان

خصومت کینه ای اُشتر مآبی
چه علت دشمنی با مردمانی

به روزی هر یکی بودند اَبَر مرد
به حُسن اخلاق شهرت ای خردمند

لباسی عاریت پوشد چه ظالم
به این در آن زند ردالمظالم

ولی افسوس خاطر جیفه دنیا
ز عُقبا بگذرد دوری ز عقبا

به خاطر موقعیت اجتماعی
اَبَر قدرت کِشد طرحی جهانی

چو زالویی مکد خون ضعیفان
به این آن رحم لا دوری ز ایمان

مسلح گر اَبَر قدرت به تجهیز
به گودالی بشر افتاده پرهیز

چه حاصل از اَبَر قدرت به جز ننگ
که استثمار محرومان چه فرهنگ

چه آیینی چه فرهنگی خدایا
توحّش تا چه حد غوغا بلایا

به هر یک گوشه تنهایی نگاهی
ز شرقی تا به غربی بس چه آهی

به هر جایی ندا مظلوم یاران
شد از سیما صدا جانا نمایان

چه غوغایی تمدّن رو به ویران
چه افرادی میان خلقی پریشان

کدامین حُکم قانونی هویدا
طرف داری ز محرومین دنیا

اجانب گر چه می گردند محکوم
کُشد جانا چه افرادی که مظلوم

عَلَم قد هان برابر ظلم ظالم
خدا عالِم خدا عالِم خود عالِم

ندا پیچیده هر جایی مسلمان
مرا یاری مسلمانم چو سلمان

میان دودی سیاهی ها تباهی
گرفتاری تمدّن ها کماهی

ندا آمد که ای دانای اسرار
اَبَر قدرت صهیونیسم بیمار

به خاطر کِبر ویران خانه ها را
تمدّن های کشورهای دنیا

شرارت در وجودِ این کسانی
چو ابلیسی نمایان در جهانی

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست
    لذت بردم
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      🌺🌺🌸🌷🌸🌺🌺

  2. علی معصومی

    مهر 12, 1398

    سلام و درود
    استاد بایبوردی نازنین
    🌿🌺🌺🌺🌺🌺

    • سلام

      استاد معصومی بزرگوار

      سپاس از خوانش زیبایتان

      🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺

  3. سلام و استاد عزیز

    حق یارتان باد

    🌺🌺🌺🌺🍃🌿💐

    • سلام

      جناب استاد فتحی گرامی

      سپاس از همراهی تان

      در پناه ایزد منّان

      🌈🌈🍃🌿💐🌿🌈🌈

  4. سپیده طالبی

    مهر 12, 1398

    درودها گرامی🌺

    • سلام

      سرکار خانم طالبی

      سپاس از حضور سبزتان

      🍃🌿🌿🍃💐💐🍃🌿🌿🍃

  5. طارق خراسانی

    مهر 13, 1398

    سلام و درود گهر مرد

    تا انسان این سیاره را نابود نکند آران نخواهد شد

    در پناه خدا سلامت و موفق باشید 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

    • سلام

      استاد والامهر

      سپاس از دیدگاه زیبایتان…

      شادکام باشید

      🌷🌷🌺🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا