🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هویزه و خیانت

(ثبت: 246631) فروردین 12, 1401 

 

خائنی بود , بنام بنی صدر
بی مرام بود , با یک قلب بی درد
شعله های جنگ که داغ می کرد مارو
با حماقتاش می پاشید آب سرد

چارده دی شد و حمله تو جنوب
بچه ها رفتن به سمتشون غروب
حدود هشتاد تا چیفتن تک زدن
بعثیها بعد از فرار پاتک زدن

بچه ها از پل کرخه رد شدن
بیست کیلومتر اونطرفتر خط شدن
چقدر بعثی ها رو عقب زدن
چقدر امیدوار و دلشاد شدن

دوباره بعد از یه صبح جنگ تا غروب
شب شد و خواب و سکوت اومد جنوب

فردا صبح توپخونه باید کار می کرد
همه ی بعثی ها رو عقب می زد
ولی دستور بنی صدر که رسید
آتش توپخونه ها رو خط می زد

بعثی ها پاتکی را رقم زدن
با موشک ها بچه ها رو تک زدند
یک یک ِتانکهای چیفتن رو زدن
شهدا بر روی هم خیمه زدن

اون خائن , نوکر آمریکائی بود
سالها , جیره خور ِ اجنبی بود
باعث شکست ما تو جبهه ها
اون بزک کرده ی نامردمی بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 12, 1401

    شعر با سبک ادبیات کودک و نوجوان شروع شده و پیش رفته است لذا شعارگونگی و مستقیم‌گویی دیدگاه شاعر در برخی سطرها را نمی‌توان از معایب شعر بر شمرد. زبان ساده و مستقیم و نزدیکتر به شعار، بلندی نابرابر مصراع‌ها و استفاده از قوافی بین زبان رسمی و محاوره ای با توجه به فرم و سبک کار از منظر خوانندگان هدف پذیرفتنی است ولی از منظر شعری ایده ال نیست و می تواند با کمی ویرایش زبان شاعرانه تری به خود بگیرد.

    با درود به شاعر گرامی

    🌸🍃🌸🍃🌸

    • مصطفى مروج همدانى

      فروردین 12, 1401

      همواره بهره برده ام از دقت نظر سركار فريبا نورى

      همينكه به آماتور بودنم واقفم ، به لطف و اغماض بزرگان نيز آگاهم

      برقراريتان را آرزومندم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا