🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هُدهُدی هادی هدایت کن مرا

(ثبت: 222228) فروردین 22, 1399 
هُدهُدی هادی هدایت کن مرا

 

1

می فرستم پیک خود را کوی یار
تا امانت را رساند بر نگار

گر چه دور از یار بی او همنشین
یاد اویی را کنم دور از دیار

2

باب رحمت بارگاهی شد گشا
سمت درباری که سلطان دین رضا

ثامن الحجّت امامی اِنس و جن
هُدهُدی هادی هدایت کن مرا

3

با سلیمان منطق الطیری نما
با زبان هر مرغ ، اویی آشنا

با نگین انگشتری شد حکمران
گم نگین شد آن زمان را یادها

4

یاد اویی کن خدایی بین ما
بی ریا از او ، منی مایی نما

همچو عبدی صالحی در بین خلق
زندگی دارد گذر ایام را

5

در درون کشتی خدایش ناخدا
یاد آن دم کن گذر ایام را

نوح را یادی کنی ای جان من
از میان امواج دریایی رها

6

یاد آتش کن خلیلی را همان
در درون آتش ببینی بی گمان

آتشی بینی گلستان بر خلیل
یاد اویی کن که با اویی عیان

7

یاد یوسف کن چو دیدی چاه را
یاد اخوانی کنی حاسد دلا

یاد زندانی کنی چون یوسفی
بی گنه افتاده زندان گوشه ها

8

یاد یعقوبی کنی در کلبه ای
کلبه احزانی که دایم گریه ای

گر چه گریان ، گشت نابینا دلا
مژده ای بگرفت دور از ناله ای

9

یاد ایوبی کنی یونس دلا
هر دو را ما آزمونی با بلا

این یکی بیمار ، دردی ناعلاج
آن دگر در بطن ماهی بی شنا

10

یاد موسی کن درون قصری دلا
تربیت شد ، حُکم آمد ، ماجرا

با عصا دستی چه اعجازی نکرد
قوم را از دستِ فرعونی رها

11

یاد یحیی کن جدا از تن ،سری
یاد عیسی کن به پا داری همی

این یکی ببریده سر در تشت زر
آن دگر را ، ما نجاتی ،گر غمی

ولی اله بایبوردی

20 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    فروردین 22, 1399

    درود ها بر شما
    جناب بایبوردی نازنین
    آفرین بر شما
    ♡♡♡♡♡
    نامه هایت
    سر به
    مهر
    عاشقی
    ☆☆☆☆
    🌺🌸🌺🌸

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 23, 1399

      سلام

      استاد معصومی ارجمند

      ممنون از مهر حضورتان

      در پناه ایزد منّان

      🌸🌸🌷🌸🌸

  2. مينا امينی

    فروردین 22, 1399

    درودها بزرگوار
    روزتون بخیر و شادی
    ممنونم از اشتراک گذاری
    مانا باشید به مهر🌸

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 23, 1399

      سلام

      سرکار خانم امینی

      سپاس از همراهی تان

      ممنون از خوانش زیبایتان

      🌸🌸🌸🍃💐🍃🌸🌸🌸

  3. حامی شریبی

    فروردین 22, 1399

    من بی رقص قلمت نتوانم‌
    یک نفس از جام لبت نتوانم
    من بنده ی آن احساسم
    که بنوازدقلم مست نتوانم
    بداهه ای
    که با احساس زلال تان جوشش
    گرفت تقدیمی
    به استاد بلند والای شعر ناب
    جناب بایبوردی گرامی
    🌹👏🌹👏

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 23, 1399

      سلام

      استاد گرانمهر

      سپاس از اشعار زیبایتان

      ممنون از همراهی تان

      تقدیمی : 🌸

      شاخه گل را ، رؤیتی ، پُر غنچه ای
      دست آن عاشق ، دهد معشوقه ای

      بین معشوق عاشقی گل بی قرار
      طالب آن بلبل ، بخواند نغمه ای

      ولی اله بایبوردی

      23 / 01 / 1399

      🍃🍃💐🌿💐🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا