🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هیچ

(ثبت: 268842) فروردین 16, 1403 

 

یک ذهن که آشفته‌ی از عصر فریب است
یک نسل که زندانی دورانِ نهیب است

مردی که همه عمر گرفتار خطر شد
یک زن که زبون گشته ولی باز نجیب است

آن کودکِ کاری که تنش یخ زده در برف
هر آدم پُر درد که دنبال طبیب است

یک ملّت افسرده و بی‌حوصله‌ای که
از سفره‌ی سرشار وطن، هیچ نصیب است

اینهاست فقط قسمت ما مردم ایران
تاریخ کهن سال‌ که در کامِ لهیب است

می‌بُرد به سرعت جسد پاک زمان را
ارّابه‌ی بختی که مسیرش به نشیب است

 

 

 

نظرها 10 
  1. حمید گیوه چیان

    فروردین 16, 1403

    درود بر جناب حجت عزیز و نازنین
    واقعا زیبا و دردمندانه قلم زدید
    بسیار عالی استاد
    بدرخشید چون همیشه👏👏👏👏👏👌👌👌❤️❤️❤️

    • معین حجت

      فروردین 17, 1403

      درود حمید آقای بزرگوار…
      لطف دارید…
      سپاسگزارم…🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. معصومه بیرانوند

    فروردین 16, 1403

    سلام و درود بر شما

    • معین حجت

      فروردین 17, 1403

      سلام…زنده باشید 🙏🌺🌺🌺

  3. مهدی سیدحسینی

    فروردین 17, 1403

    درود جناب حجت
    ماندگار باشید در پناه حضرت حق
    🌹🌹

    • معین حجت

      فروردین 17, 1403

      درود جناب سید حسینی بزرگوار…
      سپاس 🙏🌺

  4. برهان جاوید

    فروردین 17, 1403

    درود استاد حجت گرامی
    بسیار ارزشمند
    پاینده باشید
    🌺🌺🌺❤️❤️❤️👏👏👏

    • معین حجت

      فروردین 17, 1403

      درود آقا برهان دوست بزرگوارم…
      سپاس از توجه و لطف شما 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  5. احمد محسنی اصل

    فروردین 18, 1403

    سلام و درود بر جناب معین سروده ای زیبا از قلم فهیمتان خواندم و ممنونم
    برقراری وجودتان را ارزوست💐🙏

    • معین حجت

      فروردین 18, 1403

      درود جناب محسنی گرامی …
      سپاس از حضور و توجه شما …
      زنده باشید 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا