🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 واس ماس(ت)

(ثبت: 265651) آبان 26, 1402 

واس ماس(ت)

هر کی از گاو نری شیر بدوشد واس ماس
داد گندم زند و جو بفروشد واس ماس

یا که در آب کشد یکسره تسبیح ریا
لیک در خلوت خود باده بنوشد واس ماس

گر کند جامه رنگی به تنش از ما نیست
سر و ته را همه کرباس بپوشد واس ماس

طبل تو خالی ما شهره در عالم شده است
گه کشد عربده گاهی بخروشد واس ماس

شهر تا شهر کند سیر و سفر بوق و شعار
در عمل گر چه که بیهوده بکوشد واس ماس

مثل یک پسته بی مغز دهن باز کند
در افاضات خود ار فضل فروشد واس ماس

آش کشک خاله است آنکه نخواهد برود
آنکه نانی نخورد آب ننوشد واس ماس

هست بر دوش خلایق همه ی بار گران
عاقبت آنچه در این دیگ بجوشد واس ماس

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. برهان جاوید

    آبان 26, 1402

    درود گرامی
    بسیار زیبا
    و عجب ردیفِ ردیفی
    افرین

    🌺🌺🌺👏👏👏

  2. صفا یغمایی

    آبان 26, 1402

    درودبرشماجناب یگانه‌ی عزیزوبزرگوار
    زیباست وقابل تامل احسنت برشما
    دوست گرامی.
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

  3. معین حجت

    آبان 26, 1402

    درود بر شما…
    زنده باشید 👏👏👏💐💐💐

  4. طارق خراسانی

    آبان 27, 1402

    سلام‌ امیر عزیزم

    برای من قند مکرر بود
    قبلا گویا در اینستا این نفیسه را خوانده بودم

    دلمریزاد

    در پناه خدا🌹

    • عرض سلام و ادب جناب خراسانی. حضورتان موجب دلگرمی است.
      🌾🌱🥀🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا