🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ولادت امام حسن مبارک

(ثبت: 238475) اردیبهشت 8, 1400 

ولادت امام حسن مجتبی ع بر تمام دوستدارانش مبارک
￿
خدا در نیمه‌های ماه خود نوری ز رخسارش
فرود آورد و همچون ماه کامل کرد اظهارش
.
چه ماهی ، او که هر شب تا سحربودند پیوسته
ملائک فیض‌یاب از چشمه‌های نور دربارش
￿
نبی را سبط اکبر ، نور چشم حیدر و زهرا
نه مثلش بوده تا حالا ،نه خواهد گشت تکرارش
￿
بهشت از حُسن روی انورش بود آنچنان ظاهر
که یوسف را شد از زیباییِ او سرد بازارش
.
سخاوت آبرومند از بهار سبز دستانش
هزاران مثل حاتم شد گدای جود بسیارش
￿
بنای صبر ،از او گشته برجا ، هست پر زینت
و ایوب است جزءِ کوچکی از طول دیوارش
￿
همان خورشید چار از کهکشان پنج‌تن در دین
که این خورشید ظاهر گشته نورانی ز انوارش
.
همان خسرو که زینت بود بر آغوش پیغمبر
که باشد قلب پر اندوه حق‌بینان گرفتارش
.
همان معصوم مظلومی که کارش بود بخشایش
ولیکن می‌رسید از دشمن و از دوست آزارش
￿
نباشد گرچه جز یک قبر خاکی در جهان او را
به‌جایش یک جهان دارد حرم در قلب زوّارش
￿
دلم پر می‌کشد مثل کبوتر تا بقیع از دور
مکن محروم یا رب «صارم » از الطاف دیدارش
￿
حسن سمیعی جندقی صارم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 8, 1400

    🌹🌹🌹

    • حسن سمیعی

      اردیبهشت 8, 1400

      ممنون بزرگوار🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 8, 1400

    دلم پر می‌کشد مثل کبوتر تا بقیع از دور
    مکن محروم یا رب «صارم » از الطاف دیدارش
    👏👏👏👏

    درودتان

    در پناه خدا 🌿🌹🌹🌹🌿

    • حسن سمیعی

      اردیبهشت 8, 1400

      هزاران سپاس از نگاه مهربانتون🌹🌹🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا