🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ولادت مردی از جنس پاکی

(ثبت: 251492) شهریور 31, 1401 
ولادت مردی از جنس پاکی

 

هوا سرد و وجود آدمی در دست شیطان بود
ز هر نوعی گناه و معصیت در قلب انسان بود

میان کوچه‌های ظلمت و شب‌های غم انگار
تمام سرنوشت آدمی، تاریک و ویران بود

میان بت‌پرستان زمان، عقل از نفس افتاد
جهالت را گرفت دنیا و نامردی فراوان بود

تمام دختران را زنده در زیر زمین کردند
برای مردم نادان، جفا کردن چه آسان بود

چه دُرّی آفرید ایزد، که در عرش خدایی‌اش
ز میلادش تمام آسمان پرشور و رقصان بود

همان مردی که با نورش میان ظلمت دنیا
بتابید و ز شوق مقدمش خورشید خندان بود

پیام عشق را آورد، آن ماه شب ظلمت
برای مردم دنیا همان الگوی ایمان بود

بگرید آسمان از شوقِ دیدار و وصال او
محمد واپسین پیغمبرِ خورشید و باران بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 31, 1401

    احسنت بر شما
    زیبا سروده اید و اثر گزار
    🙏🙏🙏🌹🌹🌹

    • وحید یزدی

      مهر 2, 1401

      سپاسگزارم. ان‌شاءالله برای اهل بیت بیشتر شعر بگیم

  2. اللهم صل علی محمد و آل محمد

  3. درود بر شما
    زیباست
    فقط در این مصرع روی واژه ی “گرفت” از وزن خارج شدید
    جهالت را گرفت دنیا و نامردی فراوان بود

    و الف و نون در قافیه های “رقصان” و “خندان” حروف الحاقی هستند
    و استفاده از حرو ف الحاقی برای قافیه فقط یک بار در یک غزل مجاز هست
    🌷🌷🌷🌷

    • وحید یزدی

      آبان 28, 1401

      تشکر ویژه از انتقاد اصولی و کمک کننده‌تون

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا