🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پادشه خوبان

(ثبت: 6761) مهر 7, 1397 

« پادشه خوبان »
آن  پادشه  خوبان ، بـر جمله  و  بـر   پاکان          
 از  امر خودش  راندس،بر جمله  بشر  فرمان
توفیر   نـمی داند  ،  فرمانبـری      خلقـش         
   آیات   صحیح  آورد ، در  دایره ی     قرآن
پویند  بسا  خلقـش ، فرمان   وِرا2  از  جان           
 تا  بلکه   بَـرش3  باشنـد  فرمانبـر  با  ایمان
خلقی   زِ   ازل  بودن ،  فرمان   خدا   بردن          
 بـر  ما   بـنمودند   آن ،  فرمانبـری    یـزدان
آن  مردم  بـی  ایمان ،از  حق  نـبرند  فرمان        
   در  جهل  ابد  ماندند،با  همرهشان  شیطان
فریاد  از  این  مردم ، شیطان  صفتنـد  اینها         
   بـر صورت  انساننـد  ، اما   نَـبُوَن4    انسان
اوضاع   جهان   یکدم ،  آرام    نـمی گیرد          
  از  جهل  همین  مردم، وَز5  پیروی شیطان
یاران   بـنمائیدم  ،  آخـر  چه  رهـی   پویم          
  هر راه که  می پویم،ایستاده  در آن  شیطان
ایمان خودت  دریاب، آخر  حَسنا6  هشدار         
  این  دشمن  یزدانـس ، از  آن  نـبری  فرمان
٭٭٭
2- او را   3- پیش  او 4- نباشند  5- و از   6- تخلص شاعر

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):