🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پرنیانِ پیشکش

(ثبت: 255871) بهمن 15, 1401 
پرنیانِ پیشکش

بـاز هـم بُردِ یمــــانی بر تنـت کرده غزل

رخـت و شُولایِ جوانی بر تنـت کرده غزل

شُسته با اشکِ مـلائک صورتِ شعــرِ تورا

از خــدا رنگیـن‌کمانی بـر تنـت کرده غزل

میوهٔ ممنوعــه خورده از لبـت خونِ رطب

ســـرخیِ آتشفشــانی بر تنـت کرده غزل

بُرده از یــادِ فرشته آدمیــزاده که هسـت

آسمــانی! آسمـــانی! بر تنـت کرده غزل

فی‌المثل وقتی‌که طوطی ذکرِخیرت می‌کند

جنسِ خوبِ مهــربانی بر تنـت کرده غزل

کار وبارِ غـم کسادست و شکسته نرخِ غـم

تا لبـــاسِ آن‌چنــانی بر تنـت کرده غزل

مصلحـت دیدی بگردد گِرد تو خضـرِ نبی

چون‌که عمــرِ جاودانی بر تنـت کرده غزل

بـا ســلامی عاشقــانه شاعــرِ دیـوانه‌ای

نـاگهان بـی لَنْ تَرانـی بر تنـت کرده غزل

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سلام و درود جناب دکتر مدهوش

    روز خوش

    لطف دارید و بزرگوارید

    سلامت باشید

  2. سلام و درود جناب رضاپور

    شب شما عطرآگین

    سپاسگزارم از محبت شما

    بر شما بزرگوار مبارکا باشد
    سلامت باشید