🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پرواز

(ثبت: 221851) بهمن 20, 1398 

 

ساقی بيار باده ی صافی کز عطرِ آن
سرمست ز ميخانه به ديدار دوست رويم

جامه دريده و دستار فتاده و ژوليده سر
با همدلان دوست به ديدار دوست رويم

چون نی بناليم و چون خُم بجوشيم ز جان
رقصان سبوی , شبی تا سحر برون رویم

سرها به سجده گاه جلالش زمين نهيم
بر بام افلاک به دل ما سِوا رويم

در اين زمين که نه جای قرار ماست
پروانه وار به گردِ طلوعش برون رويم

اين خاکِ تيره که زندانِ روح ماست
چون دانه , زين خاک روزی برون رويم

در پرده پرده ی ظلمت خود اوفتاده ايم
شايد کزين حجاب روزی برون رويم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    بهمن 20, 1398

    به امید رهایی روح از تن

    دلنمیراد استاد

    تقدیمی : 🌸

    باده ای ده ساقیا ،مستی روا
    شد گشا بابی ببینم مست را

    گوشه ای افتاده طالب جرعه ای
    جامه ای را در گرو شُربی دلا

    ولی اله بایبوردی

    20 / 11 / 1398

    🌈🌈🌈🌸🌈🌈🌈

    • هزاران سلام و سپاس از محضرتان استاد گرانقدرم
      بینهایت از ابیات نغزتان بهره می برم
      برقرار و شادمان باشید
      🌹❤️🌺💐🌷بسیار زیباست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا