🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پروانه صفت

(ثبت: 265623) آبان 25, 1402 
پروانه صفت

مثل پروانه یِ دلداده شبی
بوسه بر شمعِ پر آتش زده ام
خواهش شعله ی او سوخت مرا
تکیه بر سوزشِ آهش زده ام
اشکِ غم بر تن او می رقصید
بال بر چشمه ی آبش زده ام
باز دیوانه شدم سر به سرِ
شعله ی پر تب و تابش زده ام
از پس شیشه ی تاریکیِ شب
زل به رخشیدن جانش زده ام
منِ پروانه صفت ، بال و پری
به هوایِ دل چزانش زده ام
او گرفتار حریق و تبِ عشق
ذوق بر حال خرابش زده ام !
مرهمی از پر پروانگی ام
به تنِ غرقِ عذابش زده ام
منکه از شوق شجاعتگر عشق
دل بر آن غرّش آتش زده ام
در هراس از غم تنهاییِ شمع
تن به آن شرارِ آوش زده ام
شمع من سوخته از ظلمت شب
ناله بر خامشِ خوابش زده ام
شبنمی داغ ازو مانده به جا
تشنه ام ، لب به سرابش زده ام
من پرسوخته ی خسته به صبح
سر به خاموشیِ خاکش زده ام
مثل ققنوسم و بر هیزمِ شمع
پر به خاکسترِ پاکش زده ام

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. برهان جاوید

    آبان 25, 1402

    درود سرکار خانم فهامی گرامی
    چارپاره زیباییست
    فقط کمی از نظر وزنی احتیاج به ویرایش دارد
    موفق و پیروز باشید

    🌺🌺🌺👏

  2. سحر فهامی

    آبان 25, 1402

    درود و سپاس از همراهیتان 🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا