🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پروانگی ما

(ثبت: 266850) دی 18, 1402 

 

ای عشقِ تو سرمایه ی دیوانگی ما
تاریخ روایتگرِ افسانه ی فرزانگی ما
من معترف عشق رخ روی بتانم
حبِّ تو فقط  موجب دُردانگی ما
در راه تو از هرچه که داریم گذشتیم
ای شمع رخت  شاهد پروانگی ما
جانبازی عاشق سند محکم مردی است
زخم دل و جان مرجع مردانگی ما
از  عقل جنون خیز چو کردیم کناره
این عربده ها حاصل  مستانگی ما
هرچند خرابیم و بد و کهنه و لاجور
گنج است نهان در دل ویرانگی ما
الیاس سخن کم کن و قدری هم عمل کن
سردرد گرفت ه رکه ز پرچانگی ما

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. دی 18, 1402

    👌👌👌💐

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 18, 1402

    ای عشقِ تو سرمایه ی دیوانگی ما
    تاریخ روایتگرِ افسانه ی فرزانگی ما
    من معترف عشق رخ روی بتانم
    حبِّ تو فقط موجب دُردانگی ما
    در راه تو از هرچه که داریم گذشتیم
    ای شمع رخت شاهد پروانگی ما
    جانبازی عاشق سند محکم مردی است
    زخم دل و جان مرجع مردانگی ما
    از عقل جنون خیز چو کردیم کناره
    این عربده ها حاصل مستانگی ما
    هرچند خرابیم و بد و کهنه و لاجور
    گنج است نهان در دل ویرانگی ما
    .
    .

    الیاس سخن کم کن و قدری /به عمل کوش/

    /سردرد شود خلق /ز پرچانگی ما

    همانکه گفتم شعر های ارسالی امروز عجیب و غریب اند و تمامی دارای پیام
    خدا را شکر گوش پند نیوش من هنوز توانایی شنیدنش عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • سلام ودرود برشما استاد طارق خراسانی
      از لطف ومحبت شما سپاسگزارم🌺🌸🌺🌸🌸

  2. درود بر شما
    غزل زیبایی ست💐

    • سلام وسپاس
      بزرگوارید
      از لطف شما ممنونم🌺🌸🌺🌸🌺🌸🙏🙏

  3. سلام آقا الیاس

    نیاز به چکش‌کاری، و در بخشِ قافیه احتیاج به تجدید نظر دارد

    *انه* الحاق است لذا

    مرد+انه/ مست+انه / با پروانه همقافیه نمی‌شود، و نهایت امر از یکیشون به‌عنوان قافیه شایگان می‌توان بهره برد که آنهم مشروط به زیبندگی بیت است!

    جور کلمه پارسی‌ست و ‌*لاٰ* عربی، به نظرم ناجور بهتر بود می‌نوشتید تا *لاجور‌*

    جورواجور
    همه‌جور
    ناجور

    • درودبراستاددکتر لاهیجی گرانقدر
      یک دنیا سپاس که گوشزد فرمودید .چشم درستش می کنم.🌺🌸🌺🌸💐🙏🙏🙏🙏

  4. درود زیبا ودلنشین سروده اید
    ⚘⚘⚘⚘🌺🌺🌺🌺
    زنده باشید به مهر

    • سلام ودرود بر شما جناب عبدالله پور
      از مهر حضورتان سپاسگزارم
      شاد وسلامت باشید🌺🌸💐🌿🍃🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا