🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پسته خندان

(ثبت: 268586) فروردین 5, 1403 

پسته خندان
عیدا! دمی آهسته تر سر گشته بی سامان مرا
سیل گرانی کرده است از بیخ و بن ویران مرا

اوضاع بازار آنچنان از ریشه می لرزانَدَم
ترسم فرو ریزد بسر این کلبه احزان مرا

بنگر دمی بازار را چشمی دگر بر حیب ما
هر دم بسویی می کشی با زانویی لرزان مرا

از دولت بیدار ما تنظیم شد بازار ما
ماحاصل تنظیمشان خوابی است نامیزان مرا

شیرینی این قصه را در نظم این صفها نگر
در روز روشن میکند افتان مرا خیزان مرا

دستی زنم بر جیب خود آشفته گردد حال دل
وانگه قرار از دل بَرَد آن پسته خندان مرا

شال و کله کردم کمی در کوچه ها دو دو زنم
شاید بدست آید خیار و گوجه ای ارزان مرا

گفتند ما را صبر کن بازار ارزانی شود
کاین وعده های آبکی کردست سرگردان مرا

خود میکند سیر و سفر با دیگنیتی لامبورگینی
من مانده ام در راه تا رحمی کند نیسان مرا

او میرود با سرعتی سرسام با شاسی بلند
من میروم آهسته تا حالی دهد پیکان مرا

چتر حمایت می گشاید بر سرش از هر طرف
در زیر باران می برد با پیکری عریان مرا

چون کوه اندر سینه ام دردی نهان انباشته
شاید در اندازد زپا این درد بی درمان مرا

از شوکت جمشید جم تحریر شد افسانه ها
سوسن برقص آمد ولی افسانه شد ساسان مرا

هر دم یکی از دولت یغما زند بر جیب خود
وانگه رود بالای منبر تا کند گریان مرا

طاقت ندارد این دلم یا شیخ! گریانم مکن
وقتی بگریانی مردا سرقت کنی آسان مرا

این شکوه ها بس کن #یگانه اندکی هشیار باش
آمد بپایان اینچنین این دفتر و دیوان مرا

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    فروردین 5, 1403

    ورود چناب یگانه
    سال نو مبارک
    ان شاءالله سالی سرشار از عشق و سلامتی پبس رو داشته باشید 🌹🌹

    • امیر وحدتی "یگانه"

      فروردین 15, 1403

      درود و عرض ادب جناب سید حسینی.
      برای شما هم همچنین.
      سپاس.
      🥀🥀💚🥀🥀

  2. صفا یغمایی

    فروردین 5, 1403

    درودجناب یگانه بزرگوار
    احسنتم ودستمریزاد
    فکاهی انتقادی زیبائیست
    جسارتا دربیت پنجم اگربفرمائید
    (شال و کله کردم که در،بازارها دو دو زنم)
    به نظرم روان‌تروزیباترمی‌شود.
    و
    صدالبته که اختیاربا جنابعالی‌ست.
    سال نوراهم به حضرتعالی وتمام عزیزان پاک مبارکبادعرض می‌کنم
    موفق وسربلندباشید.
    🌺🌺🌺

    • امیر وحدتی "یگانه"

      فروردین 15, 1403

      درود و عرض ادب بر استاد بزرگوار جناب یغمایی.
      از حسن تذکر و توجهتان بی نهایت سپاسگزارم. اطاعت امر و بنحوی اصلاح گردید.
      پاینده باشید.
      🌼🌼🍏🌼🌼

  3. علی معصومی

    فروردین 5, 1403

    🌺🌺👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا