🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تضمین از پس کوچه های شهر

(ثبت: 245542) بهمن 29, 1400 

مخمس
با تضمین از غزل خانم نسرین حسینی با دو مورد دخل و تصرف
پس کوچه های شهر
من نمیدانم در این سر مستی دریای عشق
در حریم خلوت و تنهایی شبهای عشق
رقص ماه و موج اندر ساحل زیبای عشق
(دلبریهای تو مستم کرده، یا بلوای عشق؟)
(نازشست هردو، پس لبریز کن مینای عشق)

مرغ عشق آمد دوباره در دل و جان جا گرفت
در دل دیوانه من اندک اندک پا گرفت
بیقرارم کرد و راحت از دل رسوا گرفت
(عشق در پس کوچه های شهر دستم را گرفت)
(شادمان کردی مرا در قله ی ماوای عشق)

نیستم دیوانه گر باشی کنارم عاقلم
بی وجودت راه دشوار است و پا اندر گلم
لحظه ای بی یاد روی تو دچار مشکلم
(پرتو حسن جمالت گشته فانوس دلم)
(چشمم از نور تو پر شد گوشم از آوای عشق)

تیر مژگان از کمان ابرو چو بر قلبم نشست
ناتوان گشتم قرار از قلب زارم رخت بست
رشته افکارم از این تیر عشق از هم گسست
(عطر رویت رونق بازار گل ها را شکست)
(هر مشامی را معطر کرده ای زیبای عشق)

سر به سودایت نهادم ای سر و سودای من
ای امید وآرزوی خوب فردا های من
ای که در شبهای تارم خواب من رویای من
(دل به دنیای تو دادم ای همه دنیای من)
(زندگی شد پر ترانه دلکش از آوای عشق)

قصه ای از آن هزار و یک قرارم را برید
حس و حال بی مثالی در دلم آمد پدید
از نوای نغمه هایت هوش من از سر پرید
(چشم هایم تا سحر یک لحظه آرامش ندید)
(در تو شد غرق ای هزار و یک شبِ رویای عشق)

خوردم اندر راه وصلت دلبرا خون جگر
طاقتم بر باد رفت و عمر من آمد بسر
سر نهادم بر بیابانها چو مجنون در بدر
(قاصدک پیغام عشقم را به “لیلایم” ببر)
(تا بداند دل سراپا “سوخت” در سودای عشق)

راز دل را فاش گویم لحظه ای هشیار باش
یک دم از رسوایی دل ، جان من غافل
مباش
کاش اسرار نهانی باز پنهان بود کاش
(رنگ و روی این تغزل رازها را کرد فاش)
(نیست نسرین را هراسی تا شود رسوای عشق)

قصد آن دارم بگردانم دل مسکین را
کوچه و “پس کوچه های شهر” عطر آگین را
سر دهم فریاد شعر و نغمه ی “نسرین” را
هر کسی باشد “یگانه” بر سرش سودای عشق
آفرین گوید بر این بانوی بی پروای عشق

امیر وحدتی یگانه

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 29, 1400

    سلام و درود و عرض ادب

  2. صفا یغمایی

    بهمن 29, 1400

    درود برشما هردو شاعر گرانقدر
    زیبابود ودلنشین جناب یگانه‌ی بزرگوار
    احسنتم .وبارک الله .عاشق بمانید
    🌺🌺🌺

  3. محبوبه سرجوقیان

    بهمن 29, 1400

    سلام و عرض ادب
    و درودها بر هر دو شاعر گرانقدر

  4. دادا بیلوردی

    بهمن 29, 1400

    احسنت👌

  5. نسرین حسینی

    اسفند 11, 1400

    درودها برشما جناب یگانه عزیز وخوشنگار

    بسیار زیبا بود ودلنشین همیشه از قلم زیباتون لذت میبرم

    در توانایی قلم زیبای شما کمترینم عزیز گرامی

    بمانید به مهرو عشق
    سایتون مستدام 🌺🌺♥️♥️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا