🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پلنگ صورتی..

(ثبت: 2259) مرداد 29, 1395 

بسمه تعالی

خط مشق عشق را از عاقل دانـا نپرس

پرده های عقل را از عاشق رسوا نپرس

قدر مروارید را دریا شناسد در صدف

قدر مروارید را از ساحل دریـا نپرس

فهم لیلا را تو در اندیشه ی مجنون ببین

نام لیلا را تو از دیوانه ی صحــرا نپرس

ما هنوز از ” آه ” مظلومان عالم غافلیم

سفره ی رنگین آقا زاده را از ما نپرس

دین مگر در زندگی اسباب تزویر و ریاست ؟

این ســـوال سخت را از بنده و مولا نپرس

بر پلنگ صورتی صد ماه زیبا ساختند !

راز این نیرنگ را از گنبد مینا نپرس

سرو بالا می کشد خود را ، گلستان شرط نیست

سروری رازست ، از هر قامت رعنــــــا نپرس

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. منصور شاهنگیان

    مرداد 30, 1395

    درودها بر شما …

    • جواد مهدی پور

      مرداد 30, 1395

      سلام بر استاد شاهنگیان گرامی

      ممنونم از حضورتان

      زنده باشید

  2. مرداد 30, 1395

    درود بر شما

    زیبا بود

    اندیشه تان سبز

    ایام به کام استاد گرانقدر

    • جواد مهدی پور

      مرداد 30, 1395

      با سلام و عرض ارادت محضر بانو محمد زاده ی گرانقدرم

      بسیار سپاسگزارم از حضور همیشه سبزتان

      سر بلند باشید به مهر

      درود بر شماااااااااا

  3. درودهابرشما

    شعرشما را بسیار دوست دارم . به دلیل اینکه علاوه بر فصاحت  ،برخورداری از فنون بلاغی، همواره مملواز نکات  حکمی واخلاقی واجتماعی  است . موفق باشید.

    • جواد مهدی پور

      مرداد 31, 1395

      سلام و عرض ادب محضرتان جناب انصاری عزیز

      ممنونم از حضور همیشه سبزتان

      زنده باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا