🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پیمان ایمان ..

(ثبت: 2417) شهریور 17, 1395 

بسمه تعالی

پای هر دیوانـه   لایق بر غُل و زنجیر نیست

گاه  می بینی که در فرزانه ای  تدبیر نیست

با گل پیمانه  نتوان  مسجد تزویر ساخت

سنت دیرینه  هرگـــز قابل تغییر نیست

شیخ   با پول و ریـا  پیمان ایمان بسته است !

او نمی داند که در قرآن  زر و تزویر نیست

کار دادی دست طوفان ، روســری انداختی

هیچ بادی این چنین با زلف تو درگیر نیست

گوشه ی زندان  برایم با تو بــاغ جنت ست

با تو هر خوابی ببینم خواب بی تعبیر نیست

خط قرمــــز می کشی با دور لب هایت  به من

مثل میخانه ست  لب هایت ، مرا تقصیر نیست

عشق چون ماهی ست درمحدوده ی تنگ بلور

عشق ورزی در کهنسالی  زمان دیــــر نیست

چشم هایت  شاه بیت عشق  باشد در غــزل

طرح چشمان تو در این شعر بی تاثیر نیست

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):