🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پیمان دروغ

(ثبت: 249811) مرداد 13, 1401 
پیمان دروغ

 

ای که بندی زود پیمان با منِ دور از دروغ
خدعه ات مگذار اندر پوشهء فکر و نبوغ

گر که من هم مثل تو تدبیر طراری کنم
شمع غیرت میشود خاموش و مردی بی فروغ

میشود وزر و وبالت بد سگالیهای تو
هان مکن با زاده های معصیت گردت شلوغ

مهربانی از تو و لطف خدا پاداش آن
این دو دوتا چارتا باشد نمی خواهد نبوغ

تا نهال از بن نگردد بالغ از آن ، بر، که چید؟
مرد را مردانگی باشد نشانی از بلوغ

پند راضی نشنوی آخر پشیمان میشوی
آنچه میگوید نباشد هم طراز کشک و دوغ.

سیدرضاموسوی راضی
بحر ؛ رمل مثمن محذوف

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مرداد 13, 1401

    درود بر شما
    در پناه خدا پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹

  2. علیرضا آرین مهر

    مرداد 14, 1401

    دروووود بر استاد راضی عزیز و گرانقدر
    بسیار زیبا سرودید
    چه قافیه های قشنگ و جذابی

    • سید رضا موسوی راضی

      مرداد 15, 1401

      🙏🙏🙏💖💖💖
      💖💖🙏🙏
      🙏💖
      💖
      درود و سپاس عزیزم.
      لطف داری… نوش نگاه مهربانت.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا