🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پی کار

(ثبت: 226638) اردیبهشت 25, 1399 
پی کار

پی کار
با سیاست شاعران را کار هست و بار نیست
گوئیا اندازۀ شاعر کسی بیکار نیست
هر چه می گوید یکی از دست او شاکی شود
گر چه حتی نام او در بیتی از اشعار نیست
گر بگوید نان و بنزین را گران تر کرده اند؛
پاسخش گویند مسئولین که این دشوار نیست
یا اگر پرسد چرا بیگانه بر ما شد امیر؟؛
می رسد دستور”این موضوع نا هنجار نیست”
از گل و بلبل بگوید، واژگونش می کنند
چون که هر حا صحبت از گل می کند بی خار نیست
صحبت از معشوق کردن نیز نا هنجاری است
عاشقی پیدا نخواهد شد که او بیمار نیست
گر ز بیماری بگوید، دردمندش می کنند
چون خیال تخت مسئولین ما هموار نیست
خویش را هم ناسزا گوید بلاکش می کنند
گوئیا قاموس ما را واژۀ اخطار نیست
در گروهی دشمنان را هجو گفتم، پاک شد
آخر این محتاط بودن، هر کجا مختار نیست

#رضا_زمانیان_قوژدی

96/11/10 مرتکب شدم
#خلو_دخو
jnbkhndg@
لینک کانال تلگرام:👇👇
https://telegram.me/joinchat/EWJCZUER6Np0XsYhSE6bWw
نشانی وبلاگها:
http://zamanianghoogdy.blogfa.com
http://andakisher.mihanblog.com

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    اردیبهشت 25, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    با سلام و درود خدمت شما
    بسیار عالی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. علی معصومی

    اردیبهشت 25, 1399

    درود و ارادت
    🌺🌿🌺🌿🌺🌿

  3. سپیده طالبی

    اردیبهشت 28, 1399

    درودها استاد گرانمهر

    چون همیشه زیبا بود و حق گوی
    پاینده باشید و پدرام🌺

  4. لیلا طیبی

    اردیبهشت 31, 1399

    درود و ادب

    وقت بخیر

    زیبا سروده‌های شما جذاب و زیبا و لذت بخش اند

    احسنت
    👏👏👏👏

    شادکام باشید
    🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا