🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چای دبش

(ثبت: 266295) آذر 24, 1402 

چای دبش
برقصانم قلم را تا کشد تصویر زیبا را
رباید از دو چشمان خمارت خواب و رویا را

در این اوضاع بی سامان کنم یک کار کارستان
که اندر حیرت اندازم تمام خلق دنیا را

“اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را”
بریزم دامنش یک مشت چای دبش و اعلا را

بجای خال هندویش گذارم نقطه ای لب سوز
از آن گرد و غبار چشمگیر چای کنیا را

چنان رنگش کنم حافظ بدل از اصل نشناسد
دگر بر وی نبخشاید سمرقند و بخارا را

سرش را شیره ای مالم بماند در حکایتها
که تا دیگر نیازارد دل وا مانده ما را

دهم در دست وی جامی ز چای دبش لاهیجان
که با کشتی دمی چرخانده ام یک دور دنیا را

چنان مستش کنم از عطر چای ناب قلابی
که از خاطر برد خواب خوش فردوس اعلا را

ز لطف کدخدا ریزم به جیب نور چشمی ها
تمام ارز ترجیح و دلار ناب نیما را

هزاران سال اگر شیطان نشیند گوشه ی دنجی
نباشد در توان، بازی کند این نقش عظمی را

همی گویم هنر در دست ایران است و ایرانی
از این تمثیل بر خیزد پیامی اهل معنا را

اگر قومی بپا خیزد که طرحی تازه در ریزد
به زیبایی بیامیزد به رنگی آب دریا را

ز حکمت گر ببندد روزنی را خالق رحمان
دری دیگر گشاید تا بدست آرد دل ما را

ز طوفان بلا روزی اگر دار و دکل گم شد
رساند کشتی باری پر از راز و معما را

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

نظرها
  1. سلام و درود

    اگر نقّاشِ چشمت می‌شناسد حوضِ رؤیا را

    نکش در تورِ دریا ماهیِ ناکامِ تنها را

    سیدمحمدرضالاهیجی

    • درود و عرض ارادت جناب دکتر لاهیجی
      اگر دستم رسد بر دامن استاد لاهیجی
      سر و پایش بریزم یک طبق گلهای زیبا را
      🌷🥀🌱🌾🌺🌼🍏🍎💚💛

  2. آقای یگانه عزیز
    شما شاعر بسیار خوبی هستید و طبع و نگاه‌‌ شما را دوست‌دارم، عرض حقیر فقط در حد پیشنهادست و لاغیر

    از ‌(ز، همی درکشد و امثالهم) بجای خود اگر شعر کهنی مشق فرمودید بهره بگیرید به صلاح نزدیکترست، چون با طبیعت زبان شعر ارسالی‌تان همگرا و همگام نیست، کمی تا قسمتی به ارتباط بین مصاریع و روابط بیت‌ها التفات نیز بفرمایید خودتان که خورشیدید شعرتان هم ماه می‌شود

    • بسوی یار بی همتا درودم بیکران آید
      که همواره بود از سویشان حسن نظر ما را

  3. طارق خراسانی

    آذر 24, 1402

    سلام‌ و‌درود امیر جان

    عجب طنز تلخی
    آفرین به شما و‌کلک‌ سحرآمیزتان

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏🌱

    • درود و عرض ادب بر استاد خراسانی عزیز.
      بعلت نامرغوب بودن چای دبش، خوب دم نکشیده بود!
      طبق امر استاد لاهیجی اندکی بازنگری شد.
      بنده نوازیتان را سپاس
      🌷🌷🌼🌷🌷

  4. عادل دانشی

    آذر 25, 1402

    هزاران درود بر شما
    دلمون خوش بود همیشه که چای مفتی نذری می خوریم ..تا نگو از خزانه ی غیب باهامون حساب کردند ..حساب کن چقدر حساب ها رو ندونسته پس دادیم ..
    موید باشید استاد 🌸🌸🌺🌺🌷🌷🌹🌹🌹

    • درود بر شما جناب دانشی. خوش آمدید ارجمندم و بدانید که هر چیز مفتکی هم حساب و کتابی دارد.
      زنده باشید.
      🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا