🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چرا؟

(ثبت: 212167) تیر 29, 1398 

چرا آزار، وقتی می توانی؛
به همنوعان خود یاری رسانی

چرا اجحاف وقتی هست انصاف
که در انصاف بینی کامرانی

چرا با دیگران کینه؟ چرا قهر؟
چرا کاری که خوانندت روانی؟!

چرا دلبستگی داری به دنیا
که اینجایی نه، اهل آن جهانی

چرا اندیشه را در بند کردی؟!
بکن غوری به دریای معانی

چرا غافل چرا جاهل چرا پوچ؟
که اسرارت نمی ماند نهانی

چرا اصرار داری بر ندیدن؟
چرا در بند نقش دیگرانی؟!

چرا از یاد بردی خویشتن را؟
تو را هر چیز در سر باشد، آنی

چرا با دوستان داری خصومت؟
چرا با دشمنان کردی تبانی؟!

چرا پند مرا نشنیده گیری؟
کجا دیدی زمن نامهربانی!؟

مشو قانع به هیچ و پوچ دنیا
که خود، میراث دار بیکرانی

#رضا_زمانیان_قوژدی
۹۸/۰۴/۲۹  مرتکب شدم

 

 

 

 

 

نظرها 15 
  1. سلام و درود

    پندنامه یِ زیبایی قابل تقدیر…

    چرا از یاد بردی خویشتن را؟
    تو را هر چیز در سر باشد، آنی

    به روش سقراطی گفتمان …

    پیروز باشید

    🌿💐🌿💐🌿💐🌿

    • درود بیکران بر استاد بابیوردی عزیز
      حضورنان و نظراتتان دلگرمم می کند.
      بمانید

  2. آرزو نوری

    تیر 29, 1398

    سلام و عرض ادب/ بسیار زیبا بود.
    در این زمانه غافل از اخلاق ….

    • درودها بنوی شاعر گرانقدر
      در محضرتان می آموزم
      مانا باشید

  3. علی معصومی

    تیر 29, 1398

    🌺🌺🌷🌷🌷

  4. سلام بر جناب زمانیان عزیز

    شعری زیبا و پند آموز

    درودتان باد

    🌿🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌸🍃

  5. درودبر شما جناب زمانیان عزیز

    بسیار زیباست

    دستمریزاد🌿🌷🌷🌷🌷🌷🌿

    • درود خداوند بر شما سور و استاد گرامی ام
      زیبا، نگاه مهربان شماست.
      سپاس

  6. 🌹🌹

  7. نسرین حسینی

    مرداد 1, 1398

    درود برشما جناب زمانیان گرامی

    برقرار باشید به مهر یزدان 🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا