🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چشمانت

(ثبت: 267415) بهمن 9, 1402 

 

بهترین اتفاق زندگی ام
مثل آیینه قاب چشمانت

حرف های نگفته ای دارد
برگه های کتاب چشمانت

هست زیبا برایم آن دم که
می شوم من خطاب چشمانت

سخت باشد دمی که می بینم
گریه های پر آب چشمانت

مست گردم همیشه من از آن
غمزه ها و شراب چشمانت

راست می گویم ای عزیز دلم
که شدم من کباب چشمانت

یک دم آرام من ندارم از
لحظه ی اضطراب چشمانت

در فراق تو از خدا خواهم
آیم امشب به خواب چشمانت

کاشکی تا همیشه باشد باز
فصل فصل کتاب چشمانت

تو چه داری به جام آن نرگس
که شدم من خراب چشمانت

روشنی بخشی و دلم روشن
گردد از ماهتاب چشمانت

ضعف کردم به من رسان قدری
از کباب بناب چشمانت

فاعلاتن ،مفاعلن،فعلن
باشد اندر رکاب چشمانت

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 9, 1402

    در فراق تو از خدا خواهم
    آیم امشب به خواب چشمانت
    .
    .
    ضعف کردم به من رسان قدری
    از کباب بناب چشمانت
    .
    .
    جان فدای تو و آن کلکِ شکر ریز عزیز
    مست مستم ز شراب سخنت نیز عزیز
    سلام و هزاران درود بر بانوی شاعر پاک خانم صدیقه پناهنده
    چه قدر زیبا
    چه قدر دلنشین
    حضور عشق در چشمان است و دل
    دل مأمن جان است و جان مَرکبِ عشق
    از چشم ها می توان به حقیقتِ هر موجودی پی برد چنانچه برخی طبیبان از چشم بیمار، درد وی را تشخیص می دهند.
    این قطعه به شیرینی قند و عسل است
    دلمریزاد بانو
    دعوت می شوید به کارگاه تدوین فرهنگ نقد شعر و آثار ادبی

    https://sherepaak.com/267196/–

    در پناه خدا شاد و سربلند و موفق باشید 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • صدیقه پناهنده

      بهمن 9, 1402

      درود بر شما استاد بزرگوار .سپاسگزارم از وقتی که گذاشتید .🙏

  2. مهدی سیدحسینی

    بهمن 12, 1402

    درود مجدد
    قلمتان نویسا 🌹🌹

  3. درود زیبا ودلنشین سروده اید
    ⚘⚘⚘⚘⚘
    زنده باشبد به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا