🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چشم انتظاری ◇قطعاتی از سروش◇

(ثبت: 227247) خرداد 10, 1399 

 

دیده در مشرق سحر تا کی ○
سحر و آه بی ثمر تا کی ○
ثمرِ سینه را شرر تا کی ○
شرر آلوده بی اثر تا کی ○
ای بنازم دل صبورت را ●
ماه و خورشید آسمانی تو ○
آسمانی به کهکشانی تو ○
کهکشانی ز بیکرانی تو ○
بیکرانی پر از نشانی تو ○
از که جویم ره عبورت را ●
گفته بودیکه باز خواهی گشت ○
باز با سوز و ساز خواهی گشت ○
ساز هر سرفراز خواهی گشت ○
سرفرازی به ناز خواهی گشت ○
جلوه کن پرتوی ز نورت را ●
دیدگانم به راه خواهد ماند ○
راه من سمت ماه خواهد ماند ○
ماه در اوج آه خواهد ماند د ○
آه در قعر چاه خواهد ماند ○
گر نبیند جهان حضورت را ●

در این سروش ها قوافی جایگزین مطلع مصاریع میشوند◇

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 10, 1399

    درودتان جناب معصومی ارجمند!
    مسمط بسیار زیبایی سروده اید.
    مسمط است شعرتان البته و سروش نیست چراکه با انتقال قافیه به این شکل، قالب مسمط به دست می آید
    و در غیر این صورت، سروشی پیوسته.
    در انتظار سروش هایی تازه از شما
    دوست عزیز❤️🙏

  2. سپیده طالبی

    خرداد 10, 1399

    درودها استاد گرامیم
    تدوین زیبایی بود
    دست مریزاد🌺

  3. رسول رشیدی راد

    خرداد 11, 1399

    🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا