🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چشم مکار

(ثبت: 259422) اردیبهشت 24, 1402 

 

چشم مکارِ تو، اغوا میکند ابلیس را
فتنه افتد در جهان،افشان کنی گر گیس را

لمحی از چشمت زند رمحی به قلبِ کفر و دین
گَه خدارا می‌نمایانی گهی تندیس را

چون همای دولت وصل تو بر بام آیدم
طعنه ها بخت بلندم میزند برجیس را

هرکسی ازنزد تو آرَد پیامی سوی من
پر نمایم از زر و گوهر برایش کیس را

اشک من یا درغم هجرست یا از شوق وصل
در ازل با من قرین کردند چشمی خیس را

طاقتی باقی نمانده مژده ی وصل تورا
نشنود صاحب خبر، ازمن بغیراز هیس را

 

#مهدی_شریفی_زاده
#باقی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):