🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چنار

(ثبت: 227727) خرداد 20, 1399 

 

ای چنار کهنه زان دوران دور
ای شکوه جاده های بی عبور
بر تنت زخم تبرها مانده است
ساقه هایت تابش دریای نور
برگهایت پنجه های آتشست
ریشه هایت در خموشی های گور
زائرانت قرنها پنهان شدند
در جوارت ساکن شهر قبور
ای چنار، ای تک درخت آشنا
ای نماد مردمان باشعور
پهلوان جنگل اسطوره ای
شاخسارانت تنومند و قطور
بس حکایتها ز دوران دیده ای
قصه هایت را برایم کن مرور
شرح این ویرانه ها را جغد پیر
در طنین غارهای سوت و کور
وز فراسوی شگفت روزگار
بازگو میکرد اینسان با چگور:
یاد باد آن روزگاران کهن
بزم شادی بود و لبخند و سرور
سالها بودند در پای چنار
مردمی یکرنگ مانند بلور
عارفانی ساده و نیکو سرشت
قهرمان اندیشمندانی فکور
پهلوانانی ز دنیای کهن
تکسوارانی جوانمرد و جسور
پس کجایند؟ آن سواران دلیر
در هجوم جنگجویان شرور
وز سموم بادهای هرزه گرد
مانده برجا اسکلتهای صبور
در شگفتم از سکوت جمجمه
کاسه ی سرهای لبریز از غرور
یادها، فریادها در بادها
جسمها و چشمها در کام مور
استودان بر صخره های سربلند
استخوان در چشمه های سرد و شور
عاقبت از گردش این چرخ پیر
خاک شد جولانگه دام و سمور
گشت نام دهکده نام چنار
سایه اش بر قوم مهنی غیور

سروده شده در7 بهمن 90
در پای چنار کهنسال چنارناز خاتم یزد

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    خرداد 20, 1399

    🌹🌹🌹🌹

  2. حسین شیرکوند

    خرداد 20, 1399

    👏👏👏
    🌹🌹🌹

    • فریبا نوری

      خرداد 20, 1399

      درودهای بسیار
      🌹🌹🌹👏👏👏

  3. علی سیاوشی

    خرداد 20, 1399

    حبذا جناب گندم کار چه کرده ای بزگا مرد .
    بالله که فخامت شعر استوارت طعنه بر دماوندیه های ملک الشعرا میزند و در چشم حقیر ، جنابتان خود ملک الشعرای دیگری هستید که پاس تان باید داشت و تکریم و تمجیدتان باید نمود . بسیار لذت بردم عزیز 🌹🌹🌹

  4. سپیده طالبی

    خرداد 20, 1399

    زیباست و دلنواز

    درودها استاد گرامی🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا