🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چنان مچاله بگردی به دوراندیشی

(ثبت: 212796) مرداد 22, 1398 
چنان مچاله بگردی به دوراندیشی

چه رازهای نهانی ، عیان شود روزی
اگر چه راز خودی را نهان چه دلسوزی

بیفکنی تو نگاهی به جامِ آینه ای
خبر ز آینه گیری سکوت لب دوزی

از این و آن شنوی وهمناک گردی هان
میان موج بلایای خلق بی روزی

چنان مچاله بگردی به دوراندیشی
اسیر فتنه بگردی بلای بهروزی

ز نفس خاطی شیطان رها شوی جانا
به جام باده یِ عرفان شعور افروزی

رها شوی ز بدی های خود پلیدی ها
عیار مس بکنی زر که زر بیندوزی

چه گویمت شنوی پند گیری از والی
توکّلی بکنی تا به نفس پیروزی

نبیِّ باطن هر شخص شد شعوری هان
شعور ناطقه ای ،حاصلش ،چو زردوزی

ولی اله بایبوردی

10 / 05 / 1398

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. حسن مصطفایی دهنوی

    مرداد 22, 1398

    درود ها
    بسیار زیبا سروده اید
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 22, 1398

      سلام

      استاد دهنوی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🍃🍃💐🍃🍃

  2. امیر جلالی

    مرداد 22, 1398

    تمام قصه به توکل ختم می شود . همین باعث نجات آدمی است. توکل بر خدا و نه کس دیگر… بسیار آموزنده بود و دلنشین نیز … درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 22, 1398

      سلام

      استاد جلالی ارجمند

      سپاس از حضورتان با نظرات زیبایتان

      پایدار باشید و سربلند

      🍃🍃🌺🍃🍃

  3. طارق خراسانی

    مرداد 22, 1398

    سلام و درود

    شعری ست که خواندنش ارزشمند است

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 22, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی بزرگوار

      سپاس از همراهی تان

      شادکام باشید به مهر

      🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺

  4. نسرین حسینی

    مرداد 22, 1398

    بسیار زیبا بود
    وکلاس درسی بود
    درودها برشما استاد گرامی
    قلمتون نویسا

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 22, 1398

      سلام

      سرکار خانم حسینی

      سپاس از حضورتان

      🍃🍃🌷🍃🍃

  5. “چه رازهای نهانی ، عیان شود روزی”
    این مصراع واقعا سزاوار آغاز چنین اثر ارزنده است و برازنده تا غروب…
    … سلام و عرض ارادت استاد عزیز

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 22, 1398

      سلام

      استاد ترکمان اندیشه نگار

      سپاس از همراهی با نظرات ارزنده …

      پایدار باشید چو مهر عالمتاب

      🍃🍃💐🍃🍃

  6. سلام استاد عزیز
    جناب بایبوردی

    بسیار عالی بود
    و عالیتر تصویر که به بهشت میماند
    احسنت

    درواقع بنده باید همه ی شعرو کپی میکردم و در اینجا تکرار مینودم
    اما بهتره که عزیزان مراجعه کنند اصل شعرو بخونن
    دست مریزاد
    یا علی ع🌺🌺🌺

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 24, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب رضائی گرامی

      سپاس از همراهی تان با خوانش زیبایتان…

      ممنون

      پاینده باشید چو مهر عالمتاب

      🌿🌿💐💐🌿🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا