🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند دوبیتی

(ثبت: 219266) آذر 30, 1398 
چند دوبیتی

 

1

اعترافی ، ذرّه کی گویی به ما
عالمی پیچیده بینی، ذهن را

با نگاهی رسم هر چیزی عیان
روی لوحی سینه ای ترسیم ها

2

تا به حدّی واقعیّت برملا
آرمانی فکر داری، بی ریا

علم بذری را دهی رشدی چنان
همچو طفلی پاک دامن مرحبا

3

با بقا ، عزّت به جاویدی ، دلا
از وجودت آن فنا خواری جدا

گر چه گل رؤیت به خاری هر کجا
همچو گل زیبای بی خاری نما

4

گر به شیرینی لبی لعلی ، نما
یار سیمین تن چه زیبا جلوه ها

ینظرواالمؤمن به یاد آور دمی
رؤیتی او را به دور از هر خطا

5

گر به سیما سرخ ، خطّی سبز را
دور لب بینی درونش چشمه ها

با تراوش برملا ،آبی حیات
از لبانی چشمه جاری گوئیا

6

کُنج بالایی لبی هر چند خام
خال را چون نقطه بینی مُشک فام

سلسبیلی لب فغان چون چشمه ای
زیر لب خالی چه گویم ای بنام

ولی اله بایبوردی

11 / 08 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آذر 30, 1398

    با سلام و درود خدمت شما
    زیبا بود
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد ارجمند جناب رشیدی راد گرامی

      ممنون از همراهی تان

      در پناه حق

      🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷

  2. امیر جلالی

    آذر 30, 1398

    بسیار زیبا بود و دلنشین و آموزنده …
    بهره بردم و سپاس از شما…
    درود بر شما

    • سلام

      استاد جلالی ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      پاینده باشید و جاودان

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  3. علی معصومی

    آذر 30, 1398

    درود و ارادت
    یلدای خاطره ها نوش جانتان

    🍃🌺🍃🌺🍃🌺

    • سلام

      استاد معصومی عزیز

      سپاس

      یلدایتان مبارک

      🌺🌺🌸🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا