🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند دو بیتی

(ثبت: 2192) مرداد 21, 1395 

ای خدا ، اینجا چرا حرفی ، ز استحقاق  نیست

آنکه می دزدَد چرا تَرسَش ز استنطاق نیست

هر که با فیش ِ حقوقش خورده بیت المال را

بی گمان حکم ِ چنین خائن فقط شلاق نیست

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

بر مال و مقام و مَنصَبت ، غَـرّه مباش

بر شاخه ء عقل و معرفت ، ارّه مباش

ای دوست ، زمان ِ رفتنت ، چون آمد

حتّی ، بـه امید ِ یک ، دهن درّه مباش

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

هر کسی فریاد رَس شد ، بی کسی را ، عاقبت

حق به فریادش رسد بی شک ، به وقتِ بی کسی

این همه ، گفتند و رفتند و نمی دانم چرا

ما نداریم ، وحشت از ایام ِ سخت ِ  بی کسی

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………….

و چند نک بیتی :

من از تَـه ِ دل ِ خود ، با چند شاخه ی گل

گویم مبارکت باد ، روز ِ پدر ، پدر جان

………………………………………………………..

 

تا توانی بوسه زَن  ، بَـر دست ِ لرزان ِ  پدر

چونکه دست ِ پینه بسته ، جایگاه ِ بوسه است

……………………………………………………….

 

بوسه زن بر دست های مادرت تا فرصت است

گر رَوَد فرصت بِـدان ، عمری پشیمان میشوی

 

……………………………………………………….

 

به پیشانی ، نشانی گـر نشانی

ریا را از درون ، بیرون نشانی

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

اصفهان – منصور شاهنگیان 

 

 

 

 

 

 

نظرها
  1. درود تان باد . اشعار حضرتعالی از اندیشه و احساس ، النهایه ازمنش و رفتار پاک تان منشا ء می   گیرد  .   

       بی گمان  ستو دنی است و بر دل می نشیند.  برای  شماتندرستی و شاد مانی آرزو مندم.

    با احترام 

  2. احسان ظاهری

    مرداد 22, 1395

    سپاس

    مثل همیشه عالی

  3. طارق خراسانی

    مرداد 22, 1395

    ای خدا ، اینجا چرا حرفی ، ز استحقاق  نیست

    آنکه می دزدَد چرا تَرسَش ز استنطاق نیست

    هر که با فیش ِ حقوقش خورده بیت المال را

    بی گمان حکم ِ چنین خائن فقط شلاق نیست

     

     

    سلام و درود بر  بزرگ  مرد عشق

    سالیان  درازی ست  که  فریاد زده ایم در کشور ما چپاول فرهنگ شده است.

    حکومت دینی ست  و اگر  این معضل را روحانیون و نیروهای معنوی ما برطرف نکنند و تغییراتی در فرهنگ صورت نپذیرد  آینده ی اخلاق در کشور بسیار بدتر از این ها خواهند شد.

    حتا این احتمال می رود که به اساس انقلاب صدمه وارد شود.

    چاره ساده است  و آن کارهای فرهنگی قوی در کشور  است و به موازات آن قوه ی قضاییه باید بدون ملاحظه نام ها و القاب مجرمین را به پای میز محاکمه بکشاند.

    نیروهای فرهنگی دولتی ما  هیچ  کاری در این خصوص یعنی فرهنگ سازی و رفع معضلات اخلاقی انجام نداده اند  و آنان  سرگرم  عنوان ها و پست ها و در آمدهای شان هستند.

    در پناه حق شاد زی

  4. مينا امينی

    مرداد 22, 1395

    درودها

    عالی بودن

    از خوانش تک تک این اشعار لذت بردم

    مانا باشید و موفق

  5. محمدعلی ساکی

    مرداد 23, 1395

    درود برشما

    مستحکم

    وجسورانه

    سرشار از تعهد وروشنگری

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا