🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند رباعی

(ثبت: 267150) دی 29, 1402 

 

( ۱ ) آب و هوای عشق

ای عشق ، بمان که بی نظیرم کردی
چون آب و هوای دلپذیرم کردی

در دستِ کویرِ دل اسیری بودم
ای عشق ، رها تو از کویرم کردی

( ۲ ) بندگی

یک شب تو بیا که عقل و هوشت باشم
عریان تو بیا که پَرده پوشت باشم

عاشق تو بیا، بنده ی من باش، منم،
دیگر همه شب ، حلقه به گوشت باشم

( ۳ ) گذر عمر

این عمر که بسته است بر این دو نَفَس،
روزی برسد که ای نَفَس، دیگر بس

یک چشم بهم زدن، جهان بود و گذشت
ای عمر، تو را نه راهِ پیش است و نه پس

( ۴ ) اذان عشق

شب رفت و سحر به صبح در پَرده بگفت:
ای وای بر آن خفته ، اذان را نشنُفت!

برشاخه ، غزلخوانیِ بلبل بشِنو:
ای خفته، کجایی ؟ گُلِ خورشید شکفت!

( ۵ ) دل بهاری

ای دل تو بیا ، نسیمِ فروردین باش
چون لاله و گل، همیشه عطرآگین باش

فرهادْ صفت بگیر تو دامن عشق
با مردم روزگار خود ، شیرین باش

( ۶ ) شهامت

یک دسته به نان و نام عادت دارند
یک دسته که عادتِ عبادت دارند

یک دسته کسی به گَردِ پاشان نرسد
آنان که شهامتِ شهادت دارند

**************************************
برگزیده از کتاب مجموعه شعر پایان نامه ی دل سروده ی

قاسم یوسفی «ذوالفنون»

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 14 
  1. طارق خراسانی

    دی 29, 1402

    یک دسته به نان و نام عادت دارند
    یک دسته که عادتِ عبادت دارند

    یک دسته کسی به گَردِ پاشان نرسد
    آنان که شهامتِ شهادت دارند

    به به
    زهازه درودها برشما

    در پناه خدا 🌱❤️👏👏👏👏👏👏❤️🌱

    • دی 29, 1402

      سپاس یار عزیز خراسانی من درود برنگاه هنرمندانتان 🌿💐🌿🍃🌷🌷🌷🌷🌷🙏🙏🙏

      • طارق خراسانی

        دی 30, 1402

        در مخمسی این رباعی زیبا ی شما را تضمین کرده ام ان شاءالله فردا نمایش داده خواهد شد.

        • بهمن 1, 1402

          درود یارخراسانی من مایه افتخارست حتما مخمسی زیبا خواهد بود 👏🌷

        • بهمن 1, 1402

          درود یار خراسانی من مایه افتخارست حتما مخمسی زیبا خواهد بود 👏🌷

  2. فریبا نوری

    دی 29, 1402

    ای دل تو بیا نسیم فروردین باش …

    درودها جناب یوسفی گرانقدر

    • دی 30, 1402

      سپاس و درود ها بر شما سرکارخانم نوری هنرمند گرامی 🌿💐🌿💐🌿💐🙏

    • دی 30, 1402

      سپاس و درودها سرکارخانم نوری هنرمند گرامی 💐🌿🌷🌷🌷🌷🙏🌿

  3. احسنت جناب یوسفی ارجمند
    بر شاخه غزلخوانی بلبل بشنو
    ای خفته کجایی گل خورشید شکفت.
    🙏🌸❤️💐🌿🍃

    • دی 30, 1402

      سپاس مهربانوی هنرمند درود برنگاه هنرمندانتان 💐🌿🌷🌷🌿🙏

  4. درود زیبا ودلنشین سروده اید
    ⚘⚘⚘⚘
    زنده باشید به مهر

    • دی 30, 1402

      سپاس و درود جناب عبدالله پور عزیز و بزرگوار نگاهتانف زیباست نوش نگاه زیبانگرتان 💐🌿🌷🌷🌷🌷🍃🙏

  5. مهدی سیدحسینی

    بهمن 1, 1402

    درود بر شما
    سپاس از رباعی های زیباتون
    ماندگار باشید 🌹🌹

    • بهمن 1, 1402

      سپاس و درود سیدحسینی عزیز و بزرگوار نگاهتان زیباست اصل نگاه هنرمندانه ی شماست که به شعر زیبایی می بخشد 🌿🌷🌷🌷🌷🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا