🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چندکوتاه

(ثبت: 242628) آبان 12, 1400 
چندکوتاه

۱.
از جواب ردتان گرچه شکایت دارم
آمــدم باز بگویم که؛ ارادت دارم

نگران دل من هیچ نباشید که من
نرسیدن شده تقدیرم و عادت دارم
____________________________
۲.
دل من وقف دلــت هست نرو
می‌شـوم از نفست مست نرو

مهـربان! سخت به دست آمده ای
بی وفـایی نکن از دست نرو
__________________________
۳.
می‌شود کمتـر دلم را خون کنی؟
حال من را بدتر از مجنون کنی؟

رفتنت درد است آیـــا می شود؟
فکــر آن را از سرت بیرون کنی؟
___________________________
۴.
چون چشم پلید و تیره از رنگ گناه
لایق نشده کنـد به روی تو نگاه

می‌خوابم و می بندمش این پنجره را
تا چشم دلـم ببیندت حضرت ماه!
___________________________
۵.
جز شیفته ی سراب و رویا نشدیم
رفتیم کسی شویم امـا نشدیم

یک عمــر دویدیم ولی سمت کویر
افسوس که ما عاشق دریا نشدیم
___________________________
۶.
نیستی اینجـــا ببینی بعد تو
هم زمان و هم مکـان دق می کند

زلزله؟ نه، زیر پاهـایم زمین
چند روزی هست هق هق می کند
___________________________
۷.
نگاهت امتــداد هر نگاهم
ارادتمــند آن چشم سیاهم

نباشی عاشقم در اشتباهی
نباشم عاشقت در اشتباهم
___________________________
۸.
از سوز دل و اشک چـرا لبریزی؟
روی سر مـن غصه فقط می ریزی

در دامن تو حال بدم عادی نیست
ای فصل پر از غم نکنــد پاییزی؟!
___________________________
۹.
سربازم و مشکلات عشق ارتشبد
سیلی خـور او شدم، شکستم در خود

هر مانع و غم فـدای یک موت فقط
ای کاش رسیدن به تـو ممکن می شد
___________________________
۱۰.
دلت با من همیشه جنگ دارد
تنفر از منِ دلتنگ دارد

برای دیدنم وقتی که مردم
نیا، قبرم خودش یک سنگ دارد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    آبان 12, 1400

    درود بر شما
    عالی بود
    یکی از یکی زیباتر🌷

  2. طارق خراسانی

    آبان 13, 1400

    سلام بر حضرت دوست

    چهار پاره و رباعی را در هم آمیخته اید و قالب این اثر می شود خوشه ای متغیر

    عالی بود

    در پناا خدا🌿👏👏👏👏👏👌🌿

    • اسماعیل علیخانی

      آبان 13, 1400

      سلام علیک استاد عزیز
      ممنون از شما
      با مطالعه ای که بر روی سبک خوشه ای متغیر شما داشته ام شعر من خوشه ای نیست
      چون که پیوستگی و ارتباط عمودی بندهای مختلف وجود نداره
      صرفا شعرهای مجزایی هستن که با هم ارسال شدن
      در ویرایش جدید با شماره گذاری و تفکیک ارسال کردم تا مشخص باشن
      حالا حالا مونده بنده با مهارت در اون سبک بتونم وارد بشم🌺🌺🌺

  3. قلمتان مانا دک بیت های زیبایی سرودید در قالب رباعی ودوبیتی وچارپاره خواندنی بودند
    کوتاه اخرتون یک دوبیتی زیباست که مصرع دوم آن دوهجای کوتاه پشت هم آمده ر که گفته می شد (و نفرت از من دلتنگ دارد) شاید بهتر بود جسارت من رو ببخشید البته علاقه وسبک قلم من شعر سپید هست شاید گاهی اشتباه کنپ در کار کلاسیک🌸🌸

    • اسماعیل علیخانی

      آبان 13, 1400

      سلام و سپاس فراوان که با دقت خوندید
      گویا ت/ن/ فر خوندید
      با توجه به تشدید دار بودن فُ اینجوری بخونید ببینید درسته؟
      ت/نف/فر
      باز هم سپاس

  4. سلام‌ مجدد درود بر شم
    بله تشدید داره درسته🌸👌

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا