🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چهلمين سالگرد

(ثبت: 233044) آبان 15, 1399 

 

سالها بگذشت از تير و تفنگ
لاله ها پرپر ميان خاك و سنگ
جاى گلها در دل گلزارهاست
رد پاشان در دل امواجهاست

فاصله از عارفان بيشتر شده
آرزوها جنس خاكستر شده
دشنه روئيده درون باغها
صد ترك برداشته اين طاقها

عده اى سرگرم خار و خس شدند
عده اى بازيچه ى ناكث شدند
عده اى دنيا طلب ظاهرنما
عده اى در جستجوى لاله ها

دشتها خالى شد از آلاله ها
باغبان دلخسته از اين داغها
گفته هايش را كسى باور نكرد
رفته رفته خشك شد اين باغها

هر كه آمد جور و يغما هديه كرد
با طلاها رفت و مردم فديه كرد
ثروت اندوزان به ييلاق رفته اند
مال محرومان به يغما برده اند

بچه هاى ناجوانمردان ز خاك
جمع كردند شمش ها از زير خاك
سفره ى رنگين مهيا كرده اند
كاخ ها بر روى كوخها كرده اند

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 15, 1399

    🌹🌹🌹💐💐💐

  2. جواد مهدی پور

    آبان 15, 1399

    درود بر شما جناب مروج همدانی عزیز

    زیبا ست

    کاش پینوشتی داشت این اشعار قشنگتان

    عالی بود

    زنده باشید به مهر

    💐🙏💐

  3. مازیار نژادیان

    آبان 19, 1399

    سلام و درود🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا