🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چه ها

(ثبت: 256222) بهمن 26, 1401 
چه ها

 

ما را به حال خویش, چونین گمان نبود

معشوقه ی کسی شویمُ خود عاشق کسی

…………………………

میرود پایم نمیدانم کجا اما ولی

من سپردم, آن به دل , دل را به آن

………………………….

ماه را امشب خرامان باد چونست این چنین؟

گوییا خورشیدش آغوشی به گرمی داده است

……………………….

من خمار تَرْ نَمِ نم های گیسوی تویم …

زین سبب افتان و خیزان میرود احول من

…………………………

غلام دلبری هایت , بسان کبک میرقصی

منو جام تو ای ساقی, بزن نی را,خمارم کرد

………………………….

به رسوایی بیارزد گر تورا باری دگر بینم
زلیخا را چنین پایی مکرر راه زندان بود

………………………….

دو کس چشمان خود دادند پی معشوقه ای زیبا

چونین کردی تو شهری را که یوسف با زلیخا کرد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. سلام امین جان
    شبت بهشت

    دو سه پیشنهاد برای امین شاعرمسلک دارم

    اوّل اینکه عزیز
    مدّتی وقت صرف کن برای مطالعه کتبِ مرجع ذیل

    _ عروض و قافیه دکتر شمیسا

    _ موسیقی شعر اثر دکتر شفیعی کدکنی

    _ مراوده با زبان کهن اثر دکتر شهاب‌الدین عسجدی

    _ سبک‌شناسی شعر اثر دکتر هما یزدپیر

    پیشنهاد دوم از تعجیل در ارسال اثر لطفاً پرهیز کن و پس از جوشش و کوشش لاقل یک‌هفته‌ اجازه بده شعرت قوام بیاد و در آن یک‌هفته اون شعر را بارها و بارها نگاهی بهش کن و اشکالاتشو برطرف کن!

    سوم پیشنهاد
    اگر می‌خوااهی شعرت شعر شود و چیزی بگویی و بسرایی که خاص خودت باشد نه بارها و بارها خوانده شده، کهن‌گویی را در خدمت شعر معاصر قرار بده و از تشبیهاتی که قبلاً به کرات استفاده شده پرهیز کن

    پیشنهاد چهارم
    از من، تو، این کمتر استفاده کن

    موفق باشی و سلامت

    • امین رشیدی

      بهمن 27, 1401

      سلام استاد گرانقدرم
      نقدی بسیار زیبا بود

      چشم
      ممنونم که بنده رو توی این مسیر مورد لطف قرار دادین استادم

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 26, 1401

    /بسی/ چشمان خود دادند پی معشوقه، ای زیبا

    چونین کردی تو شهری را که یوسف با زلیخا کرد

    سلام
    به خاطر مصرع دوم که صحبت از مردم شهری شد جسارتاََ تغییری کوچک درربیت بسیار زیبای تان دادم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👍🌹🌿

    • امین رشیدی

      بهمن 26, 1401

      عالی بود استاد گرامی
      ممنونم از نگاه زیبایتان💐💐

  2. غلامحسین جمعی

    بهمن 26, 1401

    درودو سپاس تک بیت های خوبی است

    🙏🙏🙏🙏🙏

    • امین رشیدی

      بهمن 27, 1401

      تشکر استاد گرانقدر
      مانا باشید 🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا