🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آری بلدم

(ثبت: 267959) اسفند 5, 1402 

 

گفته بودی بلدم ناز کشیدن، بلدی ناز کنی؟
گفته   بودم   که    خمارم   اگرم  ساز کنی

گفته بودی بلدی عشوه کنی، غمزه کنی، دل ببری؟
گفته    بودم   که عیان   است  چو   تو اغاز کنی

گفته بودی بلدی کف بزنی، ساز و نی و دف بزنی؟
گفته بودم منه مطرب پی یارم چو تو آواز کنی

گفته بودی به دلم می کشم از طرحِ نگاهت غزلی
گفته بودم که سراغاز تو شعرم ،اگرش باز کنی

گفته بودی بلدی عشق مرا در دلِ خود راز کنی؟
گفته بودم دگرم نیست  نگارم  ،به که اغماز کنی!

گفته بودی دل من سوی تو پر زد، پر و بالش مشکن
گفته بودم که دو دست داده به تاری که تو آن ساز کنی

گفته بودی بلدی با دل من یکسره پرواز کنی؟
گفته بودم  نتوانست تورا دید  و دوپرباز کنی

گفته بودی پر از احساس نوازش شده سر پنجه ی من
گفته بودم بنوازم دف  و می؟، مستیو  اغاز کنی؟

گفته بودی بلدی خط بکشی اسم رقیبانِ مرا؟
گفته بودم مگر این  قافله زنحیر  مرا باز کنی!

گفته بودی بلدم دل بستانم، بلدی دل بدهی؟
گفته بودم که چه دل؟ چون سند احراز کنی

#تضمین

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا