🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مجادله خر و کِرم

(ثبت: 263436) شهریور 10, 1402 

 

به لفّافه عرضی کنم کوتهی
که پندش کلامی و دنیا رهی

یکی خنده برلب زدش خر  چونین
که ای کرم بیچاره ی بد     جُبین

سوالت نیامد خدا را چرا؟
ضعیف و نحیف و چه حاصل تورا؟

یکی غم نبوده ؟!که دستت دهند؟!
وگر ناده دستی !که  پایت نهند؟!

بخندید و عرضی بدان خر نمود
که کوته نظر،چون توی خر نبود

بگف، خر نشین ، پای این محضرم
که عقلت بباید  چو حکمت درم

یکی خانه دادند مرا در زمین
که اخر سرم، ناید حاصل جزین

یکی دست و پایی نشاید بسی
که عقل لازمو…خانه مانَد پَسی

کنون دست و پایی ندارم اگر
چو پروانه آیم ، تو حاصل نگر

تو درویش باش و نگاهت زمین
نشاید درونت ، خری در کمین

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    شهریور 10, 1402

    سلام
    چه خوب است چنین کارهایی
    چون مناظره در شعر زمان ما کم شده است

    • امین

      شهریور 12, 1402

      بله دقیقا
      تشکر از همراهیتون 🙏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا