🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کار جهانی

(ثبت: 232322) مهر 17, 1399 

« كار جهاني »

من در اثـر كشمكـش كار جهاني
كارم به هدر رفت ، خداوند جهاني
در مدت عمرم ، سر من زير لگد1 بود
آزرده شد اين پيكرم از جهل جهاني
اي خالق من ، رحم به پيري من آور
تحليل شد آن نيرو و آن حُسن2 جواني
هر پير و جواني ، به همين مرحله باشد
گُم كرد به پيري ، همه افعال جواني
هر كس كه به پيري رسد ، اين نكته بداند
حسرت3 خورد از دوره ي ايّام جواني
تا جهل جهان، رو به فزونـس به جوانان
آگاه زِ پيـري نـشود فرد جواني
تا در اثـر كشمكـش دهـر چه آيد
آرام كجا مي شود اين جهل جهاني
آخر حسن از صحبت خود، صرف نظر كن
دنبال همان دوره ي پيري و جواني

٭٭٭
1- جُفتك 2- جمال- خوبي 3- دريغ – پشيماني
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    مهر 17, 1399

    🌷🌺🌸🌸💐

    • سلام و درود
      سپاس از حضورتان
      در پناه خدا
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. علی معصومی

    مهر 19, 1399

    درود ها و آفرینها
    ارجمند گرامی
    ◇◇◇◇◇
    🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃

    بسیار زیباست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا