🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کبوتر وفا

(ثبت: 267918) اسفند 3, 1402 
کبوتر وفا

 

من آن کبوترم که بر شاخه یِ تر نشسته بود
غنچه ی دل بر تن یک درخت سرد بسته بود

به هر زمستان به غمِ درخت خود شکسته ام
بال سفر داشته ام ،  بار  سفر  نبسته ام

مردم هر کوچه ز هم  وصف مرا شنیده اند
بجایِ تصویر  وفا ، طرح  مرا  کشیده اند

حال من آن پرنده ام که بیخبر گم شده ام
به جرمِ  بی وفایی ام شهره مردم شده ام

چونکه شبی کبوتری از قفسش پریده بود
صاحبِ دیوانه به سنگ  از پی او دویده بود

از بد حادثه مرا دستِ کجش  نشانه کرد
بال مرا شکست و بر کنج قفس روانه کرد

به دام صیادِ بلا ، اسیر  و  پر  بریده ام
برای خنداندن  او  تا  به سحر  پریده ام

آه و  تقلای مرا درختِ من ندیده  است
جور جفا ز شاخه ی خالیِ من چشیده است

من به کنار پنجره از پس شیشه های سرد
دیده ام آن درخت را غرق کلیشه های درد

حمله ی باران و تگرگ به زخم صامتِ درخت
طعنه ی  باد  مستهز  شکست  قامت  درخت

آه از آن شب که دگر رنگ سحر ندید ه ام
در قفس فاجعه من چه بی ثمر دویده ام

شبیه یک پرنده بر شاخه ی درد بوده ام
شاهد خشکیدن یک درخت زرد بوده ام

شعرو طرح کبوتر وفا
#سحرفهامی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. شیدا شهبازی

    اسفند 3, 1402

    سلام و درودلذت بردم
    در پناه خدا💐💐💐

    • سحر فهامی

      اسفند 3, 1402

      درود عزیز دل سپاسمندم 💥💫💜

  2. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 3, 1402

    درود بر شما
    زیبا سروده اید
    🌹🌸🌹🌿

    • سحر فهامی

      اسفند 5, 1402

      درود و سپااااس مهربانو حانم🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. حمید گیوه چیان

    اسفند 3, 1402

    درود بر شما بانو
    هم طرح و هم سروده هردو عالی بود.
    سپاس از به اشتراک گذاری این شعر زیبا
    🙏🙏🙏🌺🌺💐💐

    • سحر فهامی

      اسفند 5, 1402

      هزاران درود و سپاس فراوان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹ممنونم که وقت گذاشتید و شعر مرا خواندید

  4. مهدی محمدی

    اسفند 4, 1402

    سلام و عرض ادب

    اگرچه شعرتان وزن عروض ندارد اما از نظر موسیقایی و احساس زیباست 🌺

    • سحر فهامی

      اسفند 5, 1402

      درود بر شما سپاسگزارم 🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا