🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کل یوم عاشورا و عرض کربلا

(ثبت: 231134) شهریور 9, 1399 

🏴 اشعار #شب_عاشورا
_________________
#امام_حسین #مناجات_اول_مجلس
#مناجات_امام_حسین

از کودکی در روضه هایت پَر گرفتم
من عشق را ، با شیر از مادر گرفتم

هر جا بنوشم آب سرد خوش گواری
آذر زِ کـــام تشــــنه ی اصـــغر گرفتم

با یاد لبهــای علمدارت به هیاْت
صد حاجت از دستان آب آور گرفتم

هرجا پدر در ماتمی از یک جوانست
صد ماتم از قتلِ علی اکبر گرفتم

هرجا که بیماری ببینم توی بستر
غم از تن تبدارِ آن سرور گرفتم

یا بزم دامادی ببینم گشته بر ‌پا
قاسم به یاد آورده غم در بر گرفتم

هر جا ببینم کودکی گم کرده راهش
با یاد طفلت ناله را از سر گرفتم

هر روز عاشورا و هر جا کربلا شد
تا آتشی از عشقِ آن دلبر گرفتم

یا رب نظرکن از اَزل عشقم حسینست
آن را شعارم در صفِ محشر گرفتم

🔸شاعر
#حسن_نبی_جندقی
____________________________

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. فریبا نوری

    شهریور 9, 1399

    سلام جناب نبی گرامی
    عاشورای حسینی بر شما تسلیت باد

    من عشق را با شیر از مادر گرفتم

    عالی …

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      شهریور 9, 1399

      درود سرکار خانم نوری

      به همچنین تسلیت میگم خدمت شما

      تشکر از لطف همیشگی شما🙏🏼

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 9, 1399

    🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا