🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کودک رنگین کمانی

(ثبت: 253283) آبان 30, 1401 

 

ناله کن ای مادر رنگین کمان
طفل تو در خاک کیان، بر زبان

زخم ستمگر به تن خسته اش
از هنر فتنه گران ، از ددان

کینه‌ ی شان حاصل درماندگی
خصلت نا لایق و نامهربان

ای پدر خسته‌ی این روزگار
غنچه خندان تو شد پر زنان

خوردن سوگند ز تیر و کمان
آرش در دست به بغض شهان

چون شکند آن گل خندان تو
می تپد از درد، بسوزد جهان

وعده این مردم پر درد و رنج
می شود از انتقام بر سگان

 

سروده شده توسط ادریس علیزاده
۲۷ آبان ۱۴۰۱

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. مهمان

    آبان 30, 1401

    سلام
    با اجازه

    چندین جای دکلمه با متن شعر ارسالی فرق دارد که احتمالن قبل از ویرایش آخر خوانده شده است، در قافیه نیز سگ، دد، شه، زن، هم‌قافیه نیستند و نهایت امر یکی را به‌عنوان قافیه شایگان می‌توانید استفاده بفرمایید، کینه‌ی شان نیز اشباع نادرست است،
    وزن و مفهوم اثر نیز می‌لنگد که نیاز به التفات بیشتری دارد

  2. مهرداد مانا

    آبان 30, 1401

    سلام
    نفس کار را می ستایم .

    • ادریس علیزاده

      آبان 30, 1401

      با درود بیکران دوست و سرور همیشگی پاینده باشید

  3. عظیمه ایرانپور

    آبان 30, 1401

    درود بر شما
    زیباست
    فقط مصرع آخر از وزن خارجه🌷

  4. طارق خراسانی

    آبان 30, 1401

    سلام

    سخن دل است
    ارزشمند

    در پناه خدا 🌹

  5. درود بر شما
    زیبا سروده اید
    🙏🙏🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا