🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کی طلوعی مهرِ خوبان آفتاب

(ثبت: 222158) فروردین 16, 1399 

 

1

ناظری حاضر همان چشمی دلا
انتظاری می کشد از غم رها

اشک جاری توده ابری را نگاه
دور از غم چون بریزد اشک را

2

هفت خوانی را کنی یاد آوری
روبرو با پور خود رستم همی

بین ایران جنگ با تورانیان
گر چه پهلو زخم را لا مرهمی

3

زد تبسّم دلبری بر آفتاب
با غروبی مهر ، ماهی بازتاب

بار دیگر زد تبسّم دلبری
مهر را دلبر چو دیدش ، ماهتاب

4

سرخ نغمه بشنوی دل را کباب
اشک دل از گوشه چشمانی بیاب

طول شب را تا پگاهی انتظار
کی طلوعی مهر خوبان آفتاب

5

از شفق جامی طلب در روزگار
نوش سازی لحظه بینی چون نگار

گر ملالی ، بی ملالی آرزو
با فلق همراه با مهر آشکار

6

نقطه ای فرضی کنی سر خط را
در درون خطی ببینی انبیا

نوک پرگاری درون خاتم نبی
نوک دیگر اولیا رو خط نما

7

مستقیمی راه خطی را نگاه
رؤیتی رو خط ببینی جایگاه

چون صراطی پل ، عبوری از جهان
با دلی پر نور دوری از گناه

8

گر چه با قرآن حدیثی آشنا
فاطمه آن دخت خاتم انبیا

یاد کن بعد از نبی علت چه شد
بین دیواری دری زخمی دلا

ولی اله بایبوردی

19 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    فروردین 16, 1399

    زد تبسّم دلبری بر آفتاب
    با غروبی مهر ، ماهی بازتاب
    با سلام و عرض تبریک سال نو و آرزوی روزهایی خوش و روشن
    من از میان تمام ابیات زیبای شما این بیت را بسیار پسندیدم و از خواندنش بسیار لذت بردم
    زد تبسّم دلبری بر آفتاب
    با غروبی مهر ، ماهی بازتاب

  2. ولی اله بایبوردی

    فروردین 16, 1399

    سلام

    استاد ارجمند جناب جلالی اندیشه نگار

    اعیاد شعبانیه با سال نو مبارک

    ایام به کام

    سپاس از حضور مهرتان

    پایئار باشید

    تقدیمی : 🌸

    دور از تن ، ما به اذهانی نگاه
    ذهن پویایی چو خورشیدی و ماه

    کائناتی تحت فرمان خالقی
    در تقلّا ، هر یکی در بین راه

    ولی اله بایبوردی

    16 / 01 / 1399

    🍃🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃🍃

  3. حامی شریبی

    فروردین 16, 1399

    این برجستگی قلمتان
    رد پای احساس صادق و بی آلایش
    دلتان است که در شعر روان وجاری ست
    درودتان باد استاد مهر و ماه
    جناب بایبوردی گرامی 🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 17, 1399

      سلام

      استاد ارجمند جناب شریبی عزیز

      ممنون از حُسن نظر اندیشمندانه تان

      سپاس از همراهی

      در پناه ایزد منّان

      تقدیمی : 🌈

      زمینی عشق را، آن لحظه جانا
      کنی ترکی ، رها از دار دنیا

      بدانی هر وجود از کائناتی
      به عشقی زنده با عشقی فنا لا

      ولی اله بایبوردی

      17 / 01 / 1399

      🌈🌈🌈🌈🍃🌈🌈🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا