🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گذرگاه

(ثبت: 211271) تیر 8, 1398 

خداوندا چرا با من چنین شد

گذرگاهـم چرا این سر زمین شد

چرا این سر زمین با من نسازد

به آشوب و ستم ، بختم قرین5 شد

چرا این مردمان با من بـجنگند

وفا داریشـان تبدیل به کین شد

عجب می دارم از این گونه مردم

ستمکاریشـان با من یقین شد

به سوء قصد و آزار دل من

برون دست ستم از آستین شد

چنین ظلمی که بر من شد در اینجا

نه اندر آسمان ، نه در زمین شد

ستمهایـی که اینجا من بـدیدم

به آل مصطفی(ص) هم بیشترین شد

چرا این سر زمین با من چنین شد

جفا و جور آن با من قرین شد

زِ شیطان فطرتان بس خدعه1 دیدم

چرا شیطان به راهم در کمین شد

جفاهـا از خلایق من بـدیدم

یهودا گر بکرد آن شرمگین2 شد

اگر یوسف (ع) جفا دید از برادر

حسن هم مثل یوسف(ع) دومین شد

٭٭٭

5- همنشين

1- نيرنگ 2- خجل

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا