🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گذر روز رمضان

(ثبت: 238200) فروردین 28, 1400 

قطعه‌ی طنز
.
گذرِ روز رمضان
.
بگذرد صبح و شود نیمه‌ی روز
با کمی عشوه ولی سرعت خوب
￿
ظهر چون آید و هنگام غذا
شُل شود آنکه بسی رفت بکوب
￿
ظهر آهسته شود عصر، ولی
بعد از اینش چو خرِ پُر ز عیوب
￿
رو به مغرب نگذارد قدمی
گر چه بر او بزنی ضربه‌ی چوب
￿
روزه‌ایم و عوضِ ذکر خدا
فکر ما رفته پیِ جوجه و سوب
￿
تا که ماه رمضان باشد و من
و همین روزه و این حکمِ وُجوب
￿
وصف هرگز نتوان کرد به حرف
دوستیِ من و هنگام غروب

حسن سمیعی جندقی صارم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا